مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کارگروه تشکل‌های اجتماعی مدیریت بحران استان بر ضرورت نهادینه کردن مصرف بهینۀ انرژی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان روز چهارشنبه دهم شهریورماه با موضوع نقش تشکل‌های اجتماعی در ترویج فرهنگ مصرف بهینۀ انرژی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نمایندگان سازمان‌‌های مردم‌نهاد استان و رابطین سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
«مجید جوادیان‌زاده» در این کارگروه آموزشی با بیان اینکه این کارگروه با هدف طرح موضوع برای جلوگیری از بحران انرژی برگزار شده است، گفت: لازم است دغدغه‌مند شویم که در مصرف انرژی هم می‌توان دچار بحران شد و شایبسته است در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاستگزاری کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه سند آموزشی مدیریت بحران در حال تدوین است، بیان کرد: بسته‌های آموزشی عملی در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گیرد تا تشکل‌های اجتماعی نیز برای فرهنگسازی و نهادینه‌کردن مدیریت مصرف انرژی با دستگاه‌ها و بخش دولتی همراه باشند.
در این جلسه دربارۀ راه‌کارهای مدیریت انرژی در مصرف گاز و برق و نیز رویکرد اقتصاد مقاومتی در کاهش انرژی نکاتی از سوی نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بیان شد و با طرح موضوع نیروگاه‌های مجازی، بر ضرورت فرهنگسازی برای مصرف انرژی در زمان مورد نیاز، با حداکثر کارآیی و به مقداری که مورد نیاز است تأکید شد.
گفتنی است در این جلسه راه‌کارهای پیشنهادی برای کاهش مصرف انرژی به وسیلۀ تشکل‌های اجتماعی بیان و در پایان نیز از اعضای این کارگروه که حضور مؤثر و فعال در جلسات داشتند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا