به مناسبت هفته دولت در راستای تقدیر و تشکر از زحمات دولتمردان تحریریه یزد فردا با حضور در دفتر دکتر طالبی معاون سیاسی استاندار یزد ضمن گفت و گویی صمیمانه با ایشان هدیه ای به رسم یاد بود و خدا قوت به وی تقدیم کردند.

به مناسبت هفته دولت در راستای تقدیر و تشکر از زحمات دولتمردان تحریریه یزد فردا با حضور در دفتر دکتر طالبی معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار یزد ضمن گفت و گویی صمیمانه با ایشان هدیه ای به رسم یاد بود و خدا قوت به وی تقدیم کردند .

 حسین جلالی سردبیر یزدفردابا اشاره به هفته دولت که همزمان با شهادت شهدای همیشه جاوید دولت  رجایی و باهنر برگزار می شود اظهار داشت:برخلاف سنت غلطی که همه به آن پایبند شده ایم این هفته تنها به این اختصاص داده می شود که دولتمردان از یکسال ارائه خدمات خود دفاع کنند وبیشتر به جلسه محاکمه دولتمردان بدل شده است و هیچ کس روی دیگر این سکه را  ندیده ویا نخواسته که ببیند .

وی افزود:چگونه است که روز مادر،معلم، خبرنگار ما از آنها و خدماتشان تقدیر می کنیم ولی در هفته دولت اینگونه عمل نمی کنیم و تنها انتظار داریم دولتمردان خود از خود دفاع کنند باید این رویکرد را تغییر داد ودر این هفته به هر دو وجه کار توجه شود هم دولتمردان گزارش عملکرد بدهندو هم به قدردانی از زحمات دولتمردانی که در طول سال خالصانه به مردم خدمت کرده اند پرداخته شود . اعتقاد ما این است که خبرنگاران برای بستر سازی برای جوشش یک فرهنگ و حرکت مردمی  از موثر ترین عوامل هستند پس از خودمان شروع کردیم .

دکتر طالبی ضمن تشکر از حضور تحریریه یزدفردا و نوع حرکت ابتکاری گفت:برایم جالب و حرکت صورت گرفته قابل تقدیراست واز اینکه  با این رویکرد میزبان شما بودم ،خرسندم وقطعا رسانه ها می توانند در تمام امور ،خصوصا فرهنگ سازی جامعه موثر باشند .

دکتر طالبی در این جلسه گفت :رسانه به اعتقاد من باید مروج اصولی باشد که امروز جامعه ما از ان برخوردار نیست یا در جامعه کمرنگ شده ، در جلسات مختلف هم به این اشاره کردیم که چند موضوع اگر در جامعه حل و فصل شود اتفاق خوبی خواهد افتاد این سه موضوع شامل پاسخگویی ، احساس مسولیت و شفافیت است که این سه موضوع باید سرلوحه ارتباط مردم و مسولین باشد .
رسانه در این سه موضوع بسیار صاحب نظر است .
وی در ادامه گفت : رسانه ها نباید به اسم شفافیت افشا گری کنند بلکه رسانه می تواند زمینه ساز ایجاد شفافیت شود و مسولین رغبت پیدا کنند تا در راستای وظایفشان شفافیت را در دستور کارشان قرار دهند و در جایی که لازم است به تعامل با رسانه ها دسترسی داشته باشد و در این عرصه چاره ای جز شفافیت با رسانه وجود ندارد .
این در مورد مسئولیت پذیری هم صدق می کند اگر مسئولی کاری انجام داد که نسبت به ان احساس مسئولیت پذیری نداشت رسانه می تواند کمک کند تا این اتفاق بهتر شود
این بستر سازی مسئولیت پذیری در جامعه هم باید توسط رسانه انجام شود .
طالبی در ادامه افزود :شاید نقد های ساده و کوچک بتواند مسئولیت پذیری مسئولین را بالا ببرد همین اموزش برای مردم خوب است همین که به عنوان مثال یک هدر رفت کوچک اب را گزارش کنیم ایجاد احساس مسئولیت می شود . این باعث می شود مسئولین هم حواس جمع باشند که موضوعات کوچک هم رصد می شود .
موضوع بعدی گسترش فرهنگ پاسخگویی است . ما این ضعف را در فرهنگ سیاسی خودمان داریم برای ایجاد این فرهنگ باید رسانه ها کمک کنند و شرایطی را فراهم کنند که حس پاسخگویی در جامعه ایجاد شود . با انعکاس صحیح موضوعات یک مقام دولتی هم احساس می کند که باید پاسخگو باش. و این فرهنگ پاسخگویی را بالا می برد
اگر این سه موضوع باشد فضای تعامل با رسانه ها بهتر خواهد شد
وی در پایان از حاضرین در جلسه تشکر کرد و گفت: امدن شما برای من بسیار جالب بود و تشکر می کنم از همه زحمات شما.

لازم بذکر است این برنامه به صورت نمادین برای گسترش فرهنگ قدر دانی و تشکر از خادمین مردم از طرف یزد فردا برنامه ریزی و اجرا شد بنابر این لازم است از جناب دکتر طالبی به خاطر پذیرش و حمایت از ایده های نو تشکر و قدردانی کنیم .

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا