معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حمایت از جوانان و سپردن کارها به مردم و به خصوص جوانان از سیاست های دولت تدبیر و امید است و قطعا با اعتماد به جوانان نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مراسم افتتاحیه خانه جوان روستای کریم آباد دهستان بهادران شهرستان مهریز با حضور محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، محمدحسن زارع رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز ، عباس یزدانی رئیس هیات تنیس روی میز استان و جمعی از مسئولین شهرستان مهریز و دهستان بهادران و عموم مردم و به خصوص جوانان این روستا برگزار شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با تبریک هفته دولت گفت: باعث افتخار هست که در ایران عزیز با اتکاء به جوانان کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام و در حال انجام هست و این اتفاق بزرگ که یک نیروگاه خورشیدی توسط یک سازمان مردم نهاد و مشارکت جوانان به مردم معرفی و زمینه ایجاد آن در این روستا فراهم شده است و همچنین نگین سبزی که از دور دست ها مشاهده میشود بدون تردید دست رنج تلاش ها و کوشش شما مردم عزیز و بخصوص جوانان منطقه  است.

محمدرضا رستمی افزود: من به عنوان یک روستازاده و کسی که در روستا بزرگ شدم و درس خواندم افتخار میکنم که شما امروز ثابت کردید که این جوانان روستایی هستند که میشود به آنها امید بست و با تلاش و کوشش نمیگذارند این امید از بین برود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت یازدهم و با تدبیری که دکتر روحانی داشتند و تاکید کردند و ما به عنوان اعضاء دولت دنبال کردیم این بود که اگر قرار است سرنوشت کشور عوض شود ، اگر قرار است فقر و فلاکت از این کشور بیرون برود ، اگر قرار است مردم احساس آسایش و آرامش بیشتری کنند و جوانان احساس کنند تعلق خاطر به این سرزمین دارند راهش این است که به خود مردم اعتماد کنیم و دوباره به خود مردم برگردیم.

رستمی ادامه داد: امروز ما در این مدت سه سالگی دولت یازدهم تمام تلاشمان  براین بود که همه کشور به این باور برسند و همه مسئولین بپذیرند که امکان ندارد بدون حضور جوانان کشور توسعه کند و اگر قرار است سازندگی و توسعه باشد باید خود جوانان کار را دست بگیرند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهدافمان سازمان های مردم نهاد جوانان را به عنوان عنصر اصلی توسعه اجتماعی و اقتصادی دنبال کردیم و از اول دولت تدبیر و امید تا امروز یک هزار و 700 سازمان مردم نهاد جوانان مجوز دادیم و تشکیل شده وهمچنین از طرح های این نهاد ها نیز حمایت میکنیم وامسال برای طرح های سمن های جوانان تا یکصد میلیون وام با کارمزد 4 درصد اعطا خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان تصرح کرد: من یک پیشنهاد هم برای جوانان و بانوان این منطقه دارم و اینکه با توجه به موقعیت منطقه و داشتن محصول پسته می توان یک سازمان مردم نهاد جوانان با عنوان سمن فرآوری و بسته بندی پسته راه اندازی و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود و بانوان هم یک سمن تبلیغات و بازاریابی محصولات پسته های فرآوری شده تاسیس کنند و ما نیز از این دو طرح حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: جا دارد از همه مردم به خصوص جوانان دهستان بهادران تقدیر و تشکر داشته باشم که با همت و تلاش خود و با تشکیل سازمان مردم نهاد جوان باور در راستای اشتغال جوانان این منطقه گام بر میدارند.

مسعود شریعتی با اشاره به اینکه افزود: توسعه فرهنگ اشتغال بسیار مهم و حائز اهمیت است که امید دارم این سمن در این مسیر نیز پیشتاز باشد و گام بردارد . هرچند متاسفانه در گذشته با عدم توجه به جوانان و کنارگذاشتن بسیاری از سمن ها، جوانان فرصتی برای عرض اندام نداشتند ، اما دردولت تدبیر و امید از جوانان و حضور آنها  در امور مختلف حمایت می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی استفاده از جوانان و مشارکت دادن آنها در امور مختلف است، لذا به این مهم توجه می شود و برای بهره‌مندی از آنها بسترهای لازم را فراهم و آنها را در امور مختلف مشارکت خواهیم داد.

در پایان این مراسم از ورزشکاران و مدال آوران و همچنین دانشجویان دهستان بهادران تجلیل به عمل آمد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا