اظهارات دکتر عباسی دررابطه با ارتش واکنش های مختلفی را در پی داشت و اکثرا این اظهار نظر را محکوم کرده و ارتش جمهوری اسلامی شکایت خود را در این رابطه مطرح کرده است :در ادامه چند واکنش مرتبط با موضوع منتشر و در پایان دانلود و فیلم اظهاات دکتر عباسی و همچنین قسمت های مختلف سخنرانی دکتر سرگرد فرشاد فروزش منتشر می شود و لازم به توضیح است به علت سرعکت محدود اینترنت 9 قسمت از سخنرانی دکتر فروزش به همراه اظهارات دکتر عباسی به صورت فیلم و دانلود تقدیم مخاطبان فردایی  و ارتشیان سلحشور ایران می شود.


از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنید

واکنش رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنان دکتر عباسی درفضای مجازی

 
شهیدخبر(شهیدنیوز): رئیس کانون بازنشستگان ارتش ج.ا.ا ، سرتیپ دکتر اسدالله حیدری با صدور بیانیه ای به پخش یک کلیپ از دکتر عباسی در فضای مجازی با مضمونی مبهم و ناصواب درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز گلایه کرده واز ایشان خواست که از ملت بزرگ ایران عذرخواهی و نسبت به اصلاح سخنان منتشره خود اقدام عاجل نماید
  

متن نامه ارسالی بدین شرح است: 

بِسم الله الرَحمنِ الرَحیم

وَیل لِکُلِ هُمَزَه لُمَزه

جناب آقای حسن عباسی

 اخیراً کلیپی از سخنان جنابعالی با مضمونی مبهم و ناصواب درباره ارتش ج.ا.ا ، در فضای مجازی منتشر گردیده که علی رغم تأسف بار بودن آن ، تاکنون نیز خبری دال بر تکذیب و یا اصلاح از سویِ شما انتشار نیافته است و با توجه به اعتراضات گسترده و رو به تزایدِ آحاد کارکنان ارتش ج.ا.ا و عصبانیت مردم قدرشناس کشورمان از اینگونه یاوه سرایی ها ، لازم است مواردی به شما گوشزد گردد:

به یقین ملت بزرگ و شریف ایران با استناد به تاریخ کشور و تجاربی که از عملکرد تمامی خدمتگزارانشان دارند، به خوبی از اهمیت ، جایگاه و شأن ارتش ج.ا.ا در نزد ملت ایران، کشورهای همسایه و قدرتهای بزرگ نظامی در سطح جهان آگاهی داشته و بر خلاف سخنان منتشرۀ جنابعالی ، نه تنها ارتشِ محبوب کشورشان را به خواب رفته نمی بینند !!…، بلکه خواب آرام و راحت خود را نیز مدیون بیداری سربازان فداکاری می دانند که در کمال مظلومیت و محرومیت از امتیازات و مصونیت هایی که  شامل امــثال شما می باشد، برابر وظیفه ایکه در قانون اساسی برای آنها دیده شده است به حراست و حفاظت از حدود و ثغور میهن عزیزمان مشغولند و قطعاً عرصۀ این سیمرغ ، جولانگه مگسی نخواهد بود که برابر ذات خویش فرودگاه سخنش، تنها بدبینی و تفرقه افکنی است!

بدیهی است واقعیت غیرقابل انکار تقدیم ده ها هزار شهید و جانباز و آزاده و ترورهای متعدد فرماندهان ارتش از سوی عوامل استکباری ، و همگامی و همراهی ارتشیان در حفاظت از منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب ،دفاع مقدس و اقتدار نظام اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و از سویی هم جنابعالی نیز در جایگاهی قرار ندارید که برای طرف این گفتگو از ظرفیت و اندازه لازم برخوردار بوده و نیازی به شرح و بسط دلایل باشد.

لیکن بهتر است شما که در چنین مواردی ،فاقد صلاحیت و اطلاعات لازم راجع به تفکیک وظایف نیروهای مسلح ج.ا.ا بوده و آشکارا نیز نسبت به آحاد ارتشیان مؤمن ، پاکدست و ولایتمدار و خانواده های محترم ایشان، شناخت دقیق و درستی ندارید، ورود پیدا نکرده و با سخنان کودکانه و ناپخته، بیش از این موجب سر افکندگی خود نگردید ، (سخنانی که ، گویندۀ آن باید قبل از سخن پراکنی، قد و اندازه خود را در آینۀ خونین  ۴۸۰۰۰ شهید ارتش مشاهده می نمود)…. و آگاه باشید که این همان ارتشی است که امام راحل (ره) تضعیف آنرا حرام شمرده و اولین شهید پس از پیروزی  انقلاب، رئیس ستاد مشترک آن بوده و در همین راستا نیز در دوران دفاع مقدس ،۲ رئیس ستاد مشترک ،۲فرماندهی نیرو و ۲ وزیر دفاع شهید نیز تقدیم امُت اسلامی کرده است.

انتظار می رود در شرایط کنونی کشور، مسئولین محترم نظام برای اینگونه یاوه سرایی ها، چاره ای اندیشیده تا برخی مانند جنابعالی با طرح چنین سخنان باطلی، موجبات بروز تفرقه و تنش در صفوف یاران انقلاب را پدید نیاورده و ذهن جوانان عزیزمان  را به ناحق سر در گم ننمایند، زیرا دامن زدن بر شبهات ِاختلاف، نه تنها حمایت از نهاد مقدسی چون سپاه پاسداران جان بر کف انقلاب و بسیجیان میشه سر افراز و دلاور میهن اسلامی و بازوی امین و قدرتمند نیروهای مسلح ج.ا.ا نیست، بلکه موجی از تخریب و تضعیف را به سوی  این عزیزان گسیل خواهد داشت.

آقای حسن عباسی !

شما از رشادتهای شهید بابائی و دوران و … پیروزمندان عملیات مروارید، حماسه های ۳۴ روزه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و تکاوران نیروی دریائی در خرمشهر ، فداکاریهای رزمندگان نیروی زمینی در بیش از ۱۵۰ عملیات شبانه و حراست از فضای کشور توسط نیروی هوایی و پدافند و سقوط ده ها هواپیمای دشمن (مانند ۷۷ هواپیما در عملیات والفجر هشت) چه در خاطر دارید ؟!… جداً باید از گفته های خویش شرمسار گشته و در پیشگاه خدا و ملت ایران ،پاسخگوی  اهانت به این قشر شریف ،کم توقع ،صادق و خالص باشید.

در پایان به جنابعالی اکیداً تذکر داده می شود: ضمن عذر خواهی از ملت بزرگ ایران که سربازان محبوب و جان بر کَفشان را با ناجوانمردی مورد اهانت قرار داده اید ، نسبت به اصلاح سخنان منتشره خود اقدام و با مطالعه دقیق تاریخ انقلاب و بیانات بنیانگذارِ نظام سربلند اسلامی و مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، منبعد رویکردی مناسب را در حوزه نیروهای مسلح پیشه خود ساخته و از بیان مطالب تفرقه ساز که مورد سوء استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب قرار گیرد، خودداری نمایید و بدانید این صبر ، تواضع و متانت ارتشیان غیرتمند، (که فارغ از تمام جناح بندیهای سیاسی و وابستگی های حزبی می باشند)، تنها در دایرۀ ایمان ، اعتقاد و اطاعتِ محض از ولایت ، و تمرکز بر تأمین امنیت مرزهای کشور بزرگ ایران قابل بررسی و تفسیر می باشد.

چنین یاوه تهمت چه بر ما نهند            که از ما همه راستان آگهند              

                                                                                  

رئیس کانون بازنشستگان ارتش ج.ا.ا

سرتیپ دکتر اسدالله حیدری


2نکته درباره خام گویی حسن عباسی: رشادت‌های ارتش را فراموش نکرده ایم

واقعاً آقای عباسی اگر عذرخواهی نکند، چگونه می تواند در چشمان خانواده های شهدای ارتش نگاه کند و بگوید که اگر کشور را آب ببرد صدای ارتش درنمی آید؟!

عصر ایران - اظهارات آقای حسن عباسی درباره ارتش  موجی از انتقادات علیه این نظریه پرداز جناح راست را باعث شده است. 
او در سخنانی که اخیراً منتشر شده است، درباره ارتش می گوید که اگر کشور را آب ببرد ارتش اصلا صدایش در نمی آید و هیچ موضعی اتخاذ نمی کند.

در واکنش به این اظهار نظر عجیب و بی سابقه، فرمانده ارتش نیروی زمینی ارتش اعلام کرد که عباسی یا باید بابت سخنان نسنجیده اش عذرخواهی کند یا باید خود را آماده شکایت کند.

درباره سخنان واقعاً نسنجیده عباسی، نکات زیر قابل تأمل است:

1 - وی این سخنان را در مقام مقایسه بین سپاه و ارتش به زبان آورده است و این، بزرگ ترین خطای استراتژیک است چرا که ارتش و سپاه، دو بال دفاعی کشور هستند و مقایسه و ترجیح یکی بر دیگری، قطعاً منطبق با خردمندی نیست. 

2 - جفای بزرگ به ارتش و ارتشیان است که یک صاحب تریبون، با کمال صراحت بگوید که اگر کشور را آب ببرد، صدای ارتش درنمی آید.
دادن چنین نسبت بی شرمانه ای به ارتش در حالی است که هنوز ارتشیانی که در 8 سال دفاع مقدس رشادت ها کردند، در قید حیات هستند و هنوز پنجشنبه های هر هفته، خانواده های 48 هزار شهید ارتشی،سر مزار عزیزان شان می روند و با آب دیده و گلاب، آرامگاه آنان را شست و شو می دهند.

واقعاً آقای عباسی اگر عذرخواهی نکند، چگونه می تواند در چشمان خانواده های شهدای ارتش نگاه کند و بگوید که اگر کشور را آب ببرد صدای ارتش درنمی آید؟!

ارتش جمهوری اسلامی ایران، همان ارتشی است که در کمتر از نصف روز بعد از حمله عراق به کشورمان، با 140 فروند هواپیمای جنگی به دشمن حمله کرد و پایگاه‌های هوایی الرشید بغداد، کوت در استان العماره، موصل در استان نینوا، ناصریه در استان ذیقار، شعیبه در استان بصره، پایگاه هوایی کرکوک در استان کرکوک، پایگاه‌های هوایی حبانیه شامل دو پایگاه تموز و هضبه در غرب بغداد، پایگاه هوایی ام‌القصر، فرودگاه بین‌المللی بغداد و فرودگاه المثنی را در هم کوبید.

هر دو باند پروازی پایگاه کرکوک، پالایشگاه‌های نفت کرکوک و بصره، فرودگاه حبانیه شمالی، فرودگاه المثنی، پل‌های ارتباطی تنومه و بصره و چاه‌های نفت باباگرگر و مخازن نفت موصل و تاسیسات گازی کرکوک، تنها قسمتی از خسارت‌های وارد به عراق بود.

با انجام این عملیات، نیروی هوایی عراق بیش از ۵۵ درصد از توان خود را از دست داد و تا مدت‌ها پایگاه‌های هوایی آنان قادر به استفاده از تمام یا بخشی از توان خود نبودند. پایگاه هوایی الرشید به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی عراق، تا ۶۹ روز نتوانست عملیاتی شود.

این ارتش ایران بود که عملیات بی نظیر "H3" را انجام داد و ذهها هواپیمای عراقی را در مرز اردن در هم کوبید و تمام تحلیلگران نظامی وقت را از این عملیات پیچیده و تاریخی انگشت به دهان کرد.

این نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در همان ابتدای جنگ، نیروی دریایی عراق  را در هم کوبید و عراق را در تمام 8 سال جنگ، از این نیروی راهبردی محروم کرد.

انجام دهها عملیات گسترده در جنگ تحمیلی به تنهایی با به همراهی سپاه، آیا می تواند از یاد ملتی برود که امنیت امروز خودرا مرهون رزمندگان آن دوران  هستند؟
آیا می توان از نقش ارتش به ویژه هوانیروز و شهید صیادشیرازی در عملیات مرصاد که بعد از جنگ صورت گرفت، غافل ماند؟
آیا همین الان، ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، از مرزهای کشور پاسداری نمی کند؟

انصاف نیست ارتشی که همه ما مدیونش هستیم و قرار است در روز مبادا، مدافع امنیت مردم باشد، چنین با بی انصافی مورد حمله قرار گیرد.
تضعیف نیروهای مسلح کشور، فارغ از این که نامشان ارتشی باشد یا سپاهی، قطعاً به نفع کشور نیست و امیدواریم آقای حسن عباسی نیز با عذرخواهی به موقع، جبران کند.


دالود قسمت اول 

دانلود قسمت دوم 

دانلود قسمت سوم

دانلود قسمت چهارم 

دانلود قسمت پنجم 

دانلود قسمت  ششم

دانلود قسمت  هفتم

دانلود قسمت  هشتم 

دانلود قسمت نهم 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا