مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید ۵ تیرماه جاری با حضور آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان و جمعی از استادان دانشگاه یزد در تالار فرهنگ برگزار شد.

ضیافت تغذیه روح

آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در آغاز به کار ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه یزد گفت: ضیافت ماه رمضان ضیافت جالبی است، ضیافت‌ها متعدد است ولی معمولاً ضیافتی‌هایی که داریم یک چیز خوراکی هم هست و تقریباً بدون خوراکی ضیافت محقق نمی‌شود.

وی افزود: ضیافت ماه مبارک رمضان دعوتی است که از جانب خداوند به بندگان شده است و خوراک و تغذیه ماه رمضان تغذیه معنوی است که روح احتیاج دارد تغذیه شود و نیازهایش برطرف شود.

تصرف در اندیشه‌های مردم

وی گفت: انسان تمایزش از همه موجودات بالاتر است و این جمله که انسان، انسان است به خاطر روح، جان و قوه عقلش هست وباید روح انسان تغذیه شود.

وی تصریح کرد: عمده روش‌های استعمار در چند سال اخیر عقب نگه داشتن کشورها از لحاظ علمی و اخلاقی است. امروزه بیشترین تلاش دشمنان جمهوری اسلامی این است که در اندیشه‌های مردم تصرف کنند.

آیت‌الله مدرسی اظهار داشت: دشمنان از طریق راههایی از حمله‌های نظامی، ترورها، محدودیت‌های اقتصادی، تحریم‌های اقتصادی نتوانستند کشور ایران را از پا در آورند چون اندیشه‌های درستی در کشور ایران پایدار است.

وی اذعان داشت: دشمنان بیدارند و حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر ذره‌بین تحلیگران و دانشمندان خود قرار دادند.


بداخلاقی علمی و حرفه ای

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد نیز در این مراسم به اضافه شدن مبحث اقتصاد مقاومتی در این دوره از طرح ضیافت اندیشه اشاره و ابراز امیدواری کرد: این کارگاه‌ها و جلسات ضیافت اندیشه باعث دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی شود.

دکتر قاسم برید لقمانی در ادامه به مبحث اخلاق علمی و حرفه‌‌ای و اصول تعلیم و تربیت گفت متاسفانه امروزه بعضی از دانشگاه‌های ما دچار بداخلاقی علمی و حرفه‌ای شدند و از جمله بداخلاقی‌های علمی را جعل پایان نامه‌ها و پژوهش‌نامه‌ها عنوان کرد.

بحث اصول تعلیم و تربیت و آداب و وظایف معلم در امر تدریس از دیگر مباحثی بود که وی به آن اشاره کرد.


جایگاه والای معلم

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر گفت: معلمی شغل انبیاست ودر روایات آمده است که معلم حکم پدر را دارد و جایگاه و نقش استاد و معلم جایگاه باارزش و با شرافتی است.

حجت اسلام محمدحسین متوسل با اشاره به اینکه امسال ششمین سالی است که طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، معرفت‌افزایی را نتیجه این دوره‌ها دانست و افزود: در کنار این کلاس‌ها برنامه‌های جنبی و مسابقات انس با قرآن نیز برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا