اداره بهزیستی شهرستان مهریز بعنوان دومین اداره برتر استان در ارائه خدمات توانبخشی معرفی گردید . علیزاده ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا با اعلام این خبر افزود: در سال 1394 با همت وتلاش همکاران اداره بهزیستی شهرستان مهریز موفق به کسب رتبه برتر دوم در بین ده شهرستان استان در خصوص ارائه خدمات به گروه های هدف و دستیابی به اهداف برنامه ها و برش های عملیاتی پیش بینی شده شدیم .

علیزاده ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا با اعلام این خبر  افزود:  در سال 1394 با همت وتلاش همکاران اداره بهزیستی شهرستان مهریز موفق به کسب رتبه برتر دوم در بین ده شهرستان استان در خصوص ارائه خدمات به گروه های هدف و دستیابی به اهداف برنامه ها و برش های عملیاتی  پیش بینی شده شدیم .



رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز بیان نمود بهزیستی یکی از ادارات و شاید هم تنها اداره ای باشد که بالغ بر 150 شرح وظیفه دارد و این خدمات از قبل از تولد انسان با مشاوره و آزمایش ژنتیک شروع و تا سالمندی با ارائه خدمات به سالمندان و .... ادامه می یابد .


مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج از دیگر خدمات موفق اداره بهزیستی شهرستان مهریز است که علیزاده به آن پرداخت و عنوان نمود صد در صد از ازدواجهای شهرستان در سال 1394 از مشاوره ژنتیک استفاده نموده اند که این امر تأثیر زیادی در کاهش معلولیت های مادرزادی و ... دارد . رئیس اداره بهزیستی شهرستان همانند مصاحبه قبلی مسکن و اشتغال را از مهمترین مشکلات معلولین و مددجویان تحت پوشش عنوان و اظهار داشت در سال گذشته بالغ بر ده میلیارد ریال وام های خود اشتغالی ، تسهیلات مشاغل خانگی ، کاریابی ، تسهیلات کارفرمائی و ... جهت اشتغال و توانمند سازی پرداخت نموده ایم و همچنین در حوزه مسکن نیز پروژه های 30 واحدی شهرک شهید باهنر که تحویل مددجویان شده و پروژه 34 واحدی موحدین شهرستان نیز  در حال تحویل می باشد و تعداد 12 نفر نیز از تسهیلات اداره در ساخت مسکن فردی استفاده نموده اند .


وجود 29 مرکز غیر دولتی همسو که از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت د رشهرستان را دارند از دیگر نقاط قوت بهزیستی شهرستان بود که ریاست اداره بهزیستی با تأکید بر آن و اعلام اینکه با فعالیت مؤسسات فوق از طرفی برون سازی فعالیت های صورت گرفته و از طرف دیگر باعث اشتغال بکار 140 نفر در این مؤسسات به صورت مستقیم شده است  .
انجام طرح های پیشگیری از معلولیت ها ، تحکیم خانواده ، پیشگیری از اعتیاد ، توسعه اورژانس اجتماعی ، جذب خیرین و .... از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوده که منشأ خدمات زیادی به شهروندان شده اند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا