مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بر لزوم تقویت ساختار نهادهای غیردولتی فعال در حوزه زنان با توجه به سه عنصر تخصص، تجربه و خلاقیت تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بانوان یزدیِ عضو در جمعیت زنان مسلمان نواندیش در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
"فخرالسادات خامسی هامانه" در این جلسه ضمن تشریح تنگناها و فرصت‌های دختران و زنان یزدی از این بانوان خواست همگام با دولت تدبیر و امید و انجمن‌های مردم‌نهاد برای ارتقای جایگاه زنان یزدی کوشا باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: لازم است بانوان عضو در جمعیت زنان مسلمان نواندیش که در یزد در حال فعالیت هستند فرصت‌ها و تنگناهای بانوان استان را بشناسند و برای ارتقای جایگاه بانوان با دولت و بخش خصوصی تعامل کنند.
خامسی هامانه خاطرنشان کرد: بانوان عضو در این جمعیت با ترکیب سه عنصر تخصص ، تجربه و خلاقیت و همچنین استفاده از اندیشه‌های خیرخواهانه و دستان خیرمند زمینۀ ارتقای جایگاه و نقش آفرینی بانوان یزدی را فراهم کنند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری با بیان اینکه بیش از 90 درصد بانوان یزدی شاغل نیستند، افزود: لازم است گروه‌های اجتماعیِ فعال در حوزۀ زنان برای حضور فعال بانوان، به‌ویژه بانوان خانه‌دار در عرصه‌های اجتماعی تکاپو کنند.
وی مشکل اقتصادی و معیشتیِ زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست یزدی را یکی از مهمترین دغدغه‌های استان دانست و از این گروه خواست تا برای آگاهی‌رسانی به بانوان یزدی و آشنایی آنان با حقوق خود تلاش کنند.
خامسی هامانه اظهار داشت: برای تحقق این هدف لازم است این جمعیت با همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسه‌های غیر دولتی و افراد باتجربه برای اختصاص فضایی ویژۀ بانوان با هدف حضور و نقش‌آفرینیِ فرهنگی و اجتماعی آنان اقدام کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه گاهی یکی از بزرگترین موانع برای ارتقای جایگاه بانوان خودِ آنان هستند، تصریح کرد: در برخی مواقع مشاهده می شود بانوان تمایل به همراه شدن با جامعه و حضور در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را ندارند که شاید دلیل آن نداشتنِ اعتماد به نفس کافی و مهمتر اعتقاد نداشتن به فعالیت‌های اجتماعی است که امیدواریم این جمعیت بتواند این حصار را در میان این بانوان بشکند و باعث شکوفایی فعالیت زنان یزدی شود.
گفتنی است در این نشست هر یک از اعضای جمعیت زنان مسلمان نواندیش به بیان دغدغه‌های خود درخصوص مسائل مربوط به بانوان و همچنین راهکارها و ایده‌های خود برای ارتقای وضعیت دختران و زنان یزدی پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا