معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار درآئین افتتاح پروژه ها در خاتم گفت: شهرستان خاتم بالاترین درصد  حضور مردم در انتخابات در استان یزد را در انتخابات دوره هاي پیشین مجلس شورای اسلامی در  گذشته داشته است که امید داریم مردم  در انتخابات مهم پیش روی نیز همچون سالهای گذشته شرکت کرده و نقش موثری را داشته باشند.

محمد علی طالبی افزود: انقلاب اسلامی،  انقلابی همراه با تحول بوده و دستاوردهای زیادی را در عرصه های اجتماعی ، سیاسی و عمرانی داشته است که بسیاری از این دستاوردها را در شهرستان خاتم  به می توان مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: توجهی که در بعد از انقلاب به روستاها شده است بر هیچکس پوشیده نیست که هدف از آن تثبیت جمعیت در روستاها و تولید همراه با اشتغال بوده که توجه به زیر ساختها نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این شهرستان سرشار از ظرفیتهای ویژه می باشد و بسیاری از این آنها به خاطر انقلاب و مشارکت مردم ، مسئولین شهرستان ، استانی و کشوری می باشد که این ظرفیتها امروز به فعل تبدیل شده و شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفته است .

این مقام مسئول افزود: مهمترین دستاوردی که می توان در این زمینه بر شمرد تحول در بخش روستایی است که شامل  تحول اقتصادی ، کشاورزی و دامپروری و مشارکت جمعیت شهرستان در تولید و همچنین تغییر در سطح فرهنگی و سواد شهرستان می شود.

وی فرهنگ شهرستان خاتم را سرآمد خواند و گفت : اگر امروز بخواهیم یک نماینده از استان جهت معرفی در زمینه فرهنگ انتخاب کنیم قطعا آن شهرستان خاتم می باشد.

در ادامه همچنین فرماندار خاتم اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های سالجاری در شهرستان خاتم نقش بسزایی داشتند و امید داریم که بتوانیم از این سرمايه گذاران در دیگر بخش های شهرستان نیز استفاده کنیم.

محمد زاده رحمانی ضمن اشاره به توسعه شهرستان در بخش های مختلف از جمله گردشگری یادآرو شد: باید توسعه در این زمینه ها شتاب بگیرد تا فاصله آن از دیگر شهرهای استان کاهش یابد.

وی افزود: توجه به زیر ساختها مهم می باشد و باید با تکمیل زیرساختهای توسعه به سمت و سوی پیشرفت بیشتر برویم.

روز چهارشنبه در افتتاح پروژه های شهرستان خاتم ، جشنواره روستایی عشایری به مناسبت دهه فجر نیز با حضور معاون استاندار، فرماندار خاتم و دیگر مسئولین استانی در تالار تازه تاسيس چهل ستون هرات برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا