استاندار يزد با اشاره به 8 اولويت و محور توسعه استان گفت: اين محورها با جدیت، سرعت و دقت لازم در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد؛ روز پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه شوراي اداري استان با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي، نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار يزد، معاونان و مشاوران استاندار، مديركل حوزه استاندار و اعضاي شوراي اداري استان در «تالار انديشه» استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و تقدير از حضور گسترده و باشكوه مردم استان در راهپيمايي 22 بهمن اظهار داشت: ملت ايران با وحدت، اتحاد، شجاعت، صلابت، ازخودگذشتگی و جان‌فشانی با پيروي از بنیان‌گذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند و در اين پيروزي نقش علماي ديني استان ازجمله سومين شهيد محراب «حضرت آیت‌الله شهيد صدوقي» و مرحوم «آیت‌الله سید روح‌الله خاتمي» انكارناپذير است.
 «سید محمد ميرمحمدي» بابیان اينكه براي توسعه استان 8 محور و اولويت در نظر گرفته‌شده است ادامه داد: اولويت و مسئله اصلي استان مسئله تأمين آب آشاميدني مردم و مديريت مصرف آب كشاورزي استان است.
وي افزود: در اين راستا در دولت تدبير و اميد 150 ميليون مترمکعب آب به استان يزد اختصاص يافت و اين ميزان ‌به تصويب رسيد و اقدامات لازم در اين رابطه از قبيل تأمين اعتبار، مشخص شدن مجري طرح، مکان‌یابی، كارگاه سدسازي، حفاري 32 كيلومتر لوله‌گذاری 24 كيلومتر براي پروژه خط دوم انتقال آب به استان انجام‌شده و با حمایت‌های دولت تدبير و اميد اين پروژه با سرعت در حال اجرايي شدن است.
ميرمحمدي تصريح كرد: در ايام ا... دهه فجر در استان يزد 478 طرح و پروژه بااعتبار 340 ميليارد تومان در حوزه‌ها کشاورزی، صنعت، عمرانی، گردشگری و میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسيد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان اظهار داشت: با حمایت‌های دولت تدبير و اميد امروز از 21 شهر استان يزد 20 شهر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، 548 روستاي بالاي 20 خانوار داراي گاز هستند و در 86 روستا عمليات اجرايي گازرساني انجام‌شده است.
وي ادامه داد: 99 درصد جمعيت شهري، 66 درصد جمعيت روستايي و درمجموع 94 درصد از جمعيت استان از نعمت گاز برخوردار هستند كه اين ميزان در كشور 89 درصد است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به اولویت‌های ديگر توسعه استان اشاره كرد و افزود: علاوه بر تأمين آب شرب، توسعه فرهنگ دارالعباده، توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي، توسعه مراكز علمي، فناوري و پژوهشی، توسعه نیروگاه‌های انرژي خورشيدي، توسعه صنایع تك و كم آبخواه، بهبود وضعيت محیط‌زیست، فضاي سبز و منابع طبيعي استان و تبديل استان به قطب پزشكي و بهداشتي و درماني كشور از ديگر محورهاي در نظر گرفته‌شده براي توسعه استان است.
ميرمحمدي به برخي ديگر از پروژه‌های به بهره‌برداری رسيده و در دست اقدام در استان اشاره و تصريح كرد: واگذاري 8131 مسكن مهر به متقاضيان، بهره‌برداری از يك مدرسه 12 كلاسه در هرماه، احداث دانشكده بهداشت و درمان با 11 هزار مترمربع زيربنا، احداث بزرگ‌ترین مركز CCU با 24 تختخواب در بيمارستان شهيد صدوقي (ره)، شروع اجراي طرح كمربند سبز در مساحتي بالغ‌بر 600 هكتار در محور يزد- ميبد و آغاز احداث پارك 325 هكتاري در شهر يزد ازجمله شاخص‌ترین اين پروژه‌ها است.
نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد نيز در اين جلسه ضمن تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن تقدير كرد.
«آیت‌الله محمدرضا ناصري» اظهار داشت: اين حضور گسترده مردم مسئوليت ما را در خدمتگزاري به آن‌ها سنگین‌تر می‌کند و شايسته است همه ما مسئولان بيشتر از گذشته به فكر حل مشكلات مردم باشيم.
گفتني است در ابتداي جلسه شوراي اداري استان تالار انديشه استانداري توسط دبير شوراي عالي امنيت ملي و استاندار يزد افتتاح گرديد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا