استاندار يزد گفت: ضروري است ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در يزد شناسايي و تدوين شود و اين ظرفیت‌ها را به فرصت تبديل كنيم.

یزدفردا" سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه هشتمين نشست سرمایه‌گذاری استان يزد با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بین‌المللی استانداري و اعضاي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك روز جهاني گمرك اظهار داشت: لازم است ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان روشن و شفاف شود و در كنار آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری نيز ارائه گردد، زيرا ممكن است در منطقه‌ای از استان ظرفيت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد اما فرصت و زیرساخت‌های آن نباشد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های آن در استان به‌طور صحيح و در مسير درست فراهم شود اين سرمایه‌گذاری همراه با ايجاد توسعه، كارآفريني و اشتغال خواهد بود.
وي افزود: شايسته است در هر حوزه‌ای زیرساخت‌ها را مشخص و پهنه‌های احصاءشده در استان براي سرمایه‌گذاری را به‌صورت شفاف شناسايي كنيم و اين پروژه‌ها را با کاربری‌های مناسب در اختيار سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي بگذاريم.
ميرمحمدي بابیان اينكه بايد در هر حوزه‌ای به آسیب‌شناسی توجه ویژه‌ای داشته باشيم تصريح كرد: نبايد به‌گونه‌ای گزارش دهيم كه اهداف متناسب با امكانات و نيازهاي موجود نباشد بلكه لازم است بر اساس توانايي و امكانات اهداف را تدوين كنيم تا بتوانيم آن را تحقق‌بخشیم.
رئيس مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اهميت تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماري گفت: ضروري است درباره موانع سرمایه‌گذاری در استان تجزیه‌وتحلیل جامع و درستي داشته باشيم تا بتوانيم از اين اطلاعات به‌ویژه در شرايط جديد كه دوران پساتحريم است از اين داده‌ها استفاده مطلوب نمائيم.
وي اظهار داشت: نبايد از روي احساسات و خودنمايي و اينكه من اين كار را انجام داده‌ام گزارش دهيم و حرفي بزنيم بلكه بايد مباني محكمي پشتوانه آمار ارائه‌شده ما باشد و اگر كاري انجام‌نشده باصداقت در گفتار و رفتار به آن اعتراف كنيم.
استاندار يزد ادامه داد: لازم است آمار و اطلاعاتي كه در حوزه سرمایه‌گذاری در استان ارائه می‌دهیم به‌گونه‌ای نباشد كه از آن برداشت‌های غلط صورت گيرد و از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان براي جذب سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي براي پيشرفت و توسعه استان استفاده كنيم.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود تصريح كرد: اگر تمام اين موارد را در مسير صحيح انجام دهيم می‌توانیم نقشه سرمایه‌گذاری استان را به‌صورت جامع و كامل تدوين كنيم و فرصت‌هایی را فراهم نماييم تا سرمایه‌گذاران بتوانند بااحساس امنيت و آرامش خاطر به سرمایه‌گذاری در استان بپردازند.


رفع دست‌اندازهای موجود در مسير سرمایه‌گذاری در استان


معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين نشست بر رفع دست‌اندازهای موجود در مسير سرمایه‌گذاری در استان تأكيد كرد.
«سید محمدرضا سید حسینی» اظهار داشت: براي معرفي پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان بايد تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موردنياز از قبيل برق، گاز و آب موردنياز صنعت و جاده‌های مواصلاتي فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا