به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مراسم كلنگ زني كلينيك ويژه تخصصي بيمارستان حضرت وليعصر (عج) بافق با حضور فرماندار و امام جمعه بافق ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان و جمعي از مديران و پرسنل بيمارستان و شبكه بهداشت و درمان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين مراسم ضمن تبريك هفته بسيج با تاكيد بر طرح تحول سلامت توسط دولت تدبير و اميد و فعاليت هاي چشمگير وزارت بهداشت و درمان در اين حوزه گفت : با توجه به رويكرد دولت در حوزه بهداشت و درمان و همدلي و وحدتي كه بين مسئولان استان و شهرستان وجود دارد و پيگيري هاي مختلف موفق به ارتقاء توان نرم افزاري و شاهد حضور پزشكان متخصص در اين شهرستان باشيم.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به مشكلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان و كمبود فضاي مناسب درماني يادآور شد: شروع دو پروژه عظيم بيمارستان 96 تختخوابي و پلي كلينينك تخصصي تامين اجتماعي توسط وزارتخانه هاي بهداشت ودرمان و تعاون ، كار و رفاه اجتماعي و ايجاد تحول در حوزه سلامت شهرستان نويدي اميد بخش براي توسعه و آينده اي درخشان براي بافق دارد.

وي افزود : با افتتاح و بهره برداري از اين دو طرح بزرگ در شهرستان و پيگيري در ارتقاء كيفيت نرم افزاري و سخت افزاري همچنين افزايش متخصصان و پزشكان كارآمد مي تواند در بحث خدمات دهي به شهرستان هاي هم جوار گامهاي تازه اي برداشت و اين يعني توسعه ، تحول و حركت به جلو.

طلايي مقدم با اشاره به سند توسعه استان يزد در حوزه درمان گفت : استان يزد جزء يكي از بهترين مراكز درماني كشور محسوب شده كه شهرستان بافق مي تواند در بحث توسعه سند استان و خدمات دهي در حوزه درمان منطقه حرفي براي گفتن داشته باشد.

مدير درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نيز در اين مراسم به خدمات دولت تدبير و اميد در زمينه بهداشت و سلامت اشاره كرد و گفت: در دولت تدبير و اميد ارائه خدمت در زمينه سلامت در اولويت بهتري نسبت به ساير بخش ها قرار گرفته است ودولت نگاه ويژه اي به بخش بهداشت و سلامت مردم داشته است.

محمد حسين زارع در ادامه به هدف وزارت بهداشت و درمان در زمينه كاهش مخارج درمان بيماران اشاره كرد و گفت: با احداث كلينيك ويژه تخصصي بيمارستان بيماران مي توانند با هزينه كمتر خدمات درماني بهتري را دريافت نمايند.

وي افزود: هدف وزارت بهداشت و درمان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته احداث درمانگاه های تخصصی است و درمانگاه تخصصی بيمارستان وليعصر(عج) بافق با اعتباری بیش از 17میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت  و درمان احداث می شود.

زارع ادامه داد : این درمانگاه شامل اتاق معاینه و ویزیت پزشک ، سالن  انتظار است که به مدت 10ماه با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد ريال با مساحت 750متر مربع در 2طبقه در این شهرستان ساخته می شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب  بیمارستان ولیعصر بافق (ع) در رابطه با حضور متخصص بیان داشت : علاوه برمتخصصانی که حضور دارند ، متخصصانی هم اخیرا در زمنیه رادیولوژی و سونوگرافی و پوست هم اضافه می شوند.


 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا