وزير نيرو در خطبه هاي نماز جمعه امروز يزد گفت: دولت تدبير و اميد بر خلاف دولت قبل سرلوحه فعاليت هاي خود را حركت بر محور قانون، احترام به شخصيت و حقوق مردم قرار داده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد, ظهر جمعه 6 شهريور ماه وزير نيرو ، استاندار يزد ، معاونين و مشاورين استاندار، فرماندار يزد و جمعي از مديران ستادي و اجرايي استان در نماز جمعه اين هفته شهر يزد شركت كردند.
وزير نيرو در خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت: هفته دولت يادآور مجاهدت هاي شهيدان باهنر و رجايي است كه الگو و نماد خدمت بي منت و با صداقت به مردم بوده اند و ما نيز بايد اخلاق و منش آنها را در رفتار خود قرار دهيم تا بتوانيم وظيفه خود در امر خدمت رساني به مردم را به نحوه احسنت انجام دهيم.
"چيت چيان" با اشاره به فعاليتهاي دولت تدبير و اميد در دو سال گذشته اظهارداشت: دولت يازدهم با راي قاطع اكثريت مردم ايران شروع به كار نمود و در شرايط سخت و بسيار دشواري سكان اجرايي كشور را به دست گرفت.
وي ادامه داد: التهاب، تنش و اضطراب در فعاليتهاي اقتصادي كشور بسيار مشهود بود و آينده براي سرمايه گذاران و توليد كنندگان مبهم و تورم بيش از 40 درصد رسيده بود.
وزير نيرو افزود: در چنين شرايطي قطعنامه هاي سازمان ملل متحد در محدود كردن كشورمان به طور مستمر منتشر مي شد و دشمنان جمهوري اسلامي ايران تحريم هاي ظالمانه را هر روز بيش از ديروز به ملت ايران تحميل مي كردند.
"چيت چيان" خاطرنشان كرد: در داخل كشور نيز بين احزاب و گروه هاي مختلف سياسي ناراحتي و تنش به وجود آمده بود و حرمت نهادن به قانون بسيار كمرنگ شده بود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه دولت يازدهم تلاش كرده تنش ميان ايران و ساير كشورها را كه در سالهاي اخير بسيار افزايش يافته بود را كاهش دهد گفت: البته دشمنان جمهوري اسلامي ايران لحظه اي از توطئه دست برنمي دارند اما آگاهي مديران در دولت يازدهم و تعامل همراه با منطق با كشورهاي جهان اين توطئه ها راخنثي نموده است.
وزير نيرو با بيان اينكه پيروزي در كسب توافق هسته اي دستاورد بزرگي براي دولت تدبير و اميد بود اظهار داشت: مقام معظم رهبري در طول اين مسير از تيم مذاكره كننده هسته اي حمايت هاي مدبرانه و حكيمانه اي نمودند و در ديدار اخير نيز رهبر فرزانه انقلاب از رئيس جمهور و هيئت دولت به خاطر به نتيجه رسيدن پرونده هسته اي تقدير و تشكر نمودند.
وي به فعاليتهاي دولت در حوزه اقتصادي نيز اشاره كرد و اظهارداشت: دولت تورم لجام گسيخته را كنترل و مهار نمود و به لطف خدا فضاي كسب و كار در كشور بهبود يافته و شاهد ثبات اقتصادي در كشور هستيم و رفع مشكل اشتغال جوانان نيز در مسير درستي قرار گرفته است.
اين مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه در فضاي سياسي و در بين مردم نيز آرامش و اميد حاكم شده و رشد منفي اقتصاد به رشد بيش از سه درصدي افزايش يافته است .
"چيت چيان" گفت : اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت نيز از دستاوردهاي ارزشمند دولت تدبير و اميد بوده و با اجراي موفق اين طرح كام مردم ايران به ويژه قشر نيازمند جامعه در رابطه با خدمات پزشكي شيرين شد و اميد در دل مردم زنده گرديد.


انتقال خط دوم آب به استان يزد قطعي است


وزير نيرو در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت : انتقال خط دوم آب به استان يزد قطعي است و اميدواريم تا پايان سالجاري 50 كيلومتر لوله گذاري اين طرح انجام شود.
"چيت چيان" خط دوم انتقال آب به استان يزد را پروژه عظيمي دانست كه براي تأمين آب سه استان اصفهان, كرمان و يزد با اعتباري بالغ بر 15 هزار ميلياردتومان اجرا مي شود.
وي استان يزد را در زمينه توليد برق، استاني بسيار توانمند و تأثيرگذار دانست و خاطرنشان كرد: در حال حاضر استان يزد به دوهزار مگاوات توليد برق پرداخته و اين در حاليست كه اين مقدار برق دو برابر ظرفيت توليد استان است و در بخش استفاده از انرژي خورشيدي نيز استان يزد با برنامه ريزي هاي انجام شده مي تواند پيشرو و پيشگام در بين ساير استانهاي كشور باشد.


هفته دولت زمان مناسيي براي اطلاع رساني خدمات دولت به مردم است


امام جمعه يزد نيز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر هفته دولت را فرصت خوبي دانست كه دولتمردان بتوانند در اين هفته اقدامات و فعاليتهاي مسئولين را به اطلاع مردم برسانند.
آيت الله ناصري با اشاره به توصيه هاي مقام معظم رهبري به هيأت دولت در ديدار اخيرشان اظهار داشت : ايجاد غناي اقتصادي در كشور، برنامه ريزي براي پيشبرد اقتصاد مقاومتي ، ارتقاء فرهنگ ديني مردم، جلوگيري از نفوذ سياسي و اقتصادي دشمن و نظارت بر كارخانه هاي توليد مواد غذايي كه با سلامت مردم به طور مستقيم در ارتباط هستند را از جمله مواردي خواند كه دولت بايد به آن اهتمام ويژه داشته باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا