فرماندار خاتم در جمع خبرنگاران استان یزد این شهرستان را دومین مقام دار تولید پسته در کشور بیان کرد و گفت: خاتم بعد از رفسنجان در کشور بیشترین تولید پسته را دارد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد زاده رحمانی افزود: باغات پسته شهرستان خاتم توان توليد ٥٣ هزار تن پسته را دارند.
وی خاطرنشان کرد: امید داریم تا در چند سال آینده خاتم بتواند در تولید طلای سبز در کشور مقام اول را کسب کند.
وی در این نشست با اشاره به ترافیک سنگین و تردد زیاد در جاده یزد - خاتم خواستار تأمین بودجه کافی از مسئولین جهت دوبانده کردن این مسیر شد.
زاده رحمانی شهرستان خاتم را در بخش های ورزش، آموزش و بهداشت دچار کمبود و محروم اعلام کرد و اظهار داشت: خاتم در این بخش ها نیازمند توجه و یژه می باشد.
فرماندار خاتم اضافه کرد: بعد مسافت زیاد این شهرستان موجب مرگ و میر برخی بیماران در این مسیر می شود که اجرای ساخت بیمارستان 96 تخت خوابه در این شهرستان آغاز شده است.
زاده رحمانی سرانه ورزش در این شهرستان را بسیار پایین دانست و نبود سالن و امکانات ورزشی کافی را از دیگر مشکلات بخش ورزش عنوان نمود.
وی خشکسالی را بزرگترین تهدید برای منابع آب زیر زمینی در شهرستان نام برد و بیان کرد: افت منابع آبی در شهرستان گاهی در تا یک متر و نیم در دشت چاهک-بختیاری می رسد.
وی عنوان نمود: خاتم 28درصد از محصولات کشاورزی استان را تولید می کند.
وی از توجه ویژه خود به بحث رسانه در این گفت و همچنین ماهنامه آوای خاتم را اولین نشریه محلی این شهرستان عنوان کرد که توانسته در زمان تصدی خود در خاتم مجوز آن را دریافت کند.
فرماندار خاتم نرخ بیکاری در این شهرستان را 14درصد اعلام کرد.
محمد زاده رحمانی از راه اندازی و احداث چند کارخانه در یکسال گذشته در شهرستان را نویدی خوب در بخش آینده صنعت برای این شهرستان عنوان کرد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا