به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، در مراسمی باحضور مديریت، معاونت، نمايندگي ولي فقيه،رؤساي ادارات ستادي و شهرستانی و کارشناسان واحدهای مستقل سازمان از حسابداران برگزيده شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد تقدیر شد.

  در این مراسم مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن اشاره به اهمیت انجام دقیق و به روز عملیات مالی تشکل‏ها و ارائه به موقع ترازنامه اظهار داشت: موفقیت در انجام دقیق و به موقع عملیات مالی و حفظ و حراست صحیح از اموال اعضای تعاونی ها یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و کارآمد بودن تشکل هاست. مهندس جهازی در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه هیات مدیره و به ویژه حسابداران برگزيده 6 تشکل افزود:  وجود یک حسابدار کارآمد و فنی دلیل موفقیت مدیر عامل و عملکرد مثبت یک تشکل می باشد. رعایت دقیق ضوابط و مقررات جهت تنظیم اسناد، صورتهای مالی و ارسال به موقع ترازنامه از مهمترین دلایل انتخاب آنها در زمینه حسابداري بوده است. وی در ادامه افزود: مطابق با حسابرسی های انجام شده و گزارشهای حسابرسی ارسالی به سازمان، شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد با 101 شرکت تعاونی و اتحادیه (روستایی، کشاورزی، تولید و زنان) و 11 تشکل نظام صنفی با عضویت بیش از 114 هزار نفر، سرمایه ای بالغ بر 157 میلیارد ریال، ذخیره قانونی 48 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 396 نفر نیروی انسانی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی در سطح استان یزد مشغول به فعالیت می باشد.

  در پایان مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در خصوص وضعیت سود و زیان شبکه تحت نظارت اظهار داشت: در سال 1392 از مجموع 101 تشكل تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد 79 تشکل داراي عملكرد مثبت بوده و در مجموع سودي  بالغ بر 47 میلیارد ریال براي اعضا در بر داشته است.

  شایان ذکر است در این مراسم از حسابداران اتحادیه شرکتهای تعاون روستایی شهرستان تفت، شرکت های تعاونی روستایی بخ، شهید چمران نیر، ابرار شاهدیه و توحید بهادران و شرکت تعاونی کشاورزی دامداران نیر قدردانی شد و به رسم یادبود لوح تقدیر و هدیه ای به آنان تقدیم گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا