1

روز شمار خاطرات/ 26 شهریور 1366:گزارش صادق محصولی از ضعف مدیریت قرارگاه رمضان به هاشمی!

آقای ]صادق[ محصولی فرمانده لشکر ویژه پاسداران آمد و از ضعف مدیریت قرارگاه رمضان گفت و یکی از طرح های عملیاتی درون عراق را توضیح داد. قرار شد تعقیب کنیم؛ اگر حرف هایش درست باشد، ضعف‌ها زیاد است. عصر یکی از ماموران وزارت ارشاد اسلامی در هندوستان آمد. از تبلیغات ضد ایرانی هندی‌ها شاکی بود. آقای رفیق‌دوست ]وزیر سپاه[ آمد. درباره تولیدات نظامی و نیازها مذاکره شد. آقای ]محسن[ کنگرلو آمد و برنامه پیشنهادی فرانسوی‌ها را برای عادی کردن روابط و دادن پول و .. آورد.
تا ساعت ده و نیم صبح درجلسه علنی بودم. قبل از دستور چند جمله درباره شهید سرلشکر ]عباس[ بابائی گفتم1. پیش از ظهر دکتر روحانی آمد و درباره امور جنگ مذاکره شد.

آقای ]صادق[ محصولی فرمانده لشکر ویژه پاسداران آمد و از ضعف مدیریت قرارگاه رمضان گفت و یکی از طرح های عملیاتی درون عراق را توضیح داد.

قرار شد تعقیب کنیم؛ اگر حرف هایش درست باشد، ضعف‌ها زیاد است.

عصر یکی از ماموران وزارت ارشاد اسلامی در هندوستان آمد. از تبلیغات ضد ایرانی هندی‌ها شاکی بود.

آقای رفیق‌دوست ]وزیر سپاه[ آمد.

درباره تولیدات نظامی و نیازها مذاکره شد.

آقای ]محسن[ کنگرلو آمد و برنامه پیشنهادی فرانسوی‌ها را برای عادی کردن روابط و دادن پول و .. آورد.

فرمانده نزاجا ]نیروی زمینی ارتش[ اطلاع داد دیشب که در ارتفاعات کهنه زینگ، به منظور پس گرفتن ارتفاعاتی که چند روز پیش از دست داده‌اند، عملیات انجام داده و بخشی را گرفته‌اند و عصر اطلاع داد که عقب‌نشینی کرده‌اند.

عراق به چند نقطه حمله هوایی کرده که دستور مقابله به مثل داده شد.

یاسر از خانه تلفن کرد که از جبهه به سلامت برگشته است.

شب در منزل با محسن درباره طرح تولید موشک سجّیل مذاکره کردیم.

1- در این نطق آمده است:« امروز چهلم شهادت سرلشکر بابایی است که ایشان برای انقلاب، ارتش و جنگ، سرباز فداکار و با ارزشی بود. اف ـ 14 های ما که تأثیر شایانی در دفاع از کشور دارد، فعالیتش را تا حدود زیادی مرهون نظرات و پشتکار ایشان بود که ایشان خلبان اف ـ 14 بود. در میان خلبان ها یکی از امتیارات با ارزش ایشان این بود که فوق العاده حزب اللهی و پرشور و وفادار بود. در عملیات آن چنان تهاجم هوایی را ترتیب می داد که با کمترین تلفات و بهترین آثار، ما در جبهه موفق بودیم.

از خداوند متعال برای روح شریف ایشان و برای تمام شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی رحمت خاص تقاضا داریم و برای خانواده ایشان و همکاران ایشان در ارتش جمهوری اسلامی از خداوند تقاضای صبر و اجر می کنیم.»منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا