یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :کارآگاهان پلیس فتا با رصد و مطالعه دقیق روش های مجرمین علیرغم تنوع بیشتر انواع جرم های فضای مجازی توانسته اند نزدیک به 85 درصد این جرائم را کشف کنند.

به گزارش یزدفردا:سرهنگ محمد "قاسملو" گفت: مجرمان فضای مجازی هر روز چهره ای جدید به خود می گیرند و با ترفندهای ویژه و خاص و نو اقدامات خود را در این فضا انجام می دهند بروز و ظهور و تنوع جرائم در فضای مجازی نشانگر گستره مناسب بودن زمینه انجام جرم در این فضا است.

وی افرود: با پیشرفت های علمی انجام شده در زمینه فضای مجازی روش های انجام جرم نیز در این فضا پیچیده تر و مدرن تر می شود و شاهد تولید نوع جدیدی از انجام جرم در فضای مجازی هستیم که نیمی از مجرمان با بررسی زمینه های موجود در این فضا اقدام به انجام جرم می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که کارآگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با رصد و مطالعه دقیق روش های مجرمین در برنامه های آموزشی خود به جوامع هدف، آموزش های متناسب و پیشگیرانه را ارائه می کنند که نتیجه این آموزش ها، بر اشتهای اینترنتی که در سال گذشته حدود یک دوم آمار جرائم را تشکیل می داد به حدود یک چهارم کاهش یافته است و در سه ماهه اول سال جاری تلاش های این کاراگاهان علیرغم تنوع بیشتر انواع جرم های فضای مجازی نزدیک به 80 درصد از این جرائم کشف و پرونده های مربوطه مختومه شده و مجرمان به دست قانون سپرده شده اند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم دائماً باید دانسته های خود را در این مورد افزایش دهند تا در دام چنین مجرمانی گرفتار نشوند؛ به عنوان مثال یکی از جرائمی که در این فضا رخ می دهد نشر اکاذیب و هتک حیثیت است و همانگونه که انجام اعمالی مانند تهمت، افترا، توهین، نشر اکاذیب، هتک حیثیت و ... در فضای حقیقی جرم است و قابل پیگیری است انجام این جرائم در فضای مجازی نیز اولا جرم است و ثانیاً در صورت شکایت شاکی خصوصی، قابل پیگیری و رسیدگی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا