یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :به منظور پيشگيري از وقوع جرايم در فضاي مجازي، رئيس پليس فتاي استان يزد با اشاره به شعار کلاهبردارن با عنوان "کسب درآمد اينترنتي براي کاربران" به شهروندان هشدار داد.

 

به گزارش یزدفردا:ناجا ،سرهنگ "حسين رضايي" در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و به منظور پيشگيري از وقوع جرايم در فضاي مجازي به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست موارد ذيل را هميشه رعايت کنند:

-      براي پيشگيري از برداشت­هاي غير مجاز از حساب هاي بانكي و از طريق اينترنت به هيچ عنوان اطلاعات عابر بانك خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و تا حدامکان از مراجعه به كافي نت­ها براي رصد كردن حساب هايتان پرهيز كنيد.

-      اطلاعات مربوط به حساب بانكي خود را بر روي رايانه ذخيره نكنيد.

-      به هيچ وجه رايانه خود را براي تعمير به افراد ناشناس تحويل ندهيد و در هنگام تعمير و نصب هرگونه برنامه توسط مراكز تعمير، در كنار رايانه خود حضور داشته باشيد.

-      از اشتراك گذاري فيلم ها و تصاوير خصوصي در فضاي مجازي پرهيز کنيد و به افراد غريبه اي كه در تالار هاي گفتگو و شبكه هاي اجتماعي مجازي آشنا مي شويد اعتماد نكنيد.

-      خانواده­ها با آموزش به كودكان از فرزندان خود بخواهند در حوزه مجازي به درخواست كاربراني كه نمي­شناسند پاسخ ندهند و به هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را براي افراد ناشناس ارسال نكنند.

-      والدين بر خريد و استفاده از بازي هاي رايانه اي فرزندان خود نظارت كافي داشته باشند.

-      از فروشگاه­هاي اينترنتي خريد كنيد كه آنها را مي شناسيد.

-      كلاهبرداران فضاي سايبر با شعار "كسب درامد اينترنتي براي كاربران" اقدام به فريب آنها و سرقت اطلاعات شان مي كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا