نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد، خير گرامي دكتر سيد حسين واحد و سایر اعضاء در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

فرماندار تفت:

کتاب و کتابخوانی از عالی ترین فرهنگهاست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: شهرستان تفت همه گونه آمادگی را برای کمک به ترویج این فرهنگ غنی و متعالی دارد چرا که کتاب و کتابخوانی از عالی ترین فرهنگهاست.

وی با تقدیر از نقش مثبت خیرین در کمک به ارتقای وضعیت کمی و کیفی کتابخانه های عمومی گفت: خیرین با ورود به توسعه زیرساختها در بخش کتاب می توانند تاثیرات چشمگیری در عرصه خطیر فرهنگ و علم و دانش داشته و نام خود را در تاریخ نیکمردی و نیکنامی به ثبت برسانند.

فرماندار تفت با تقدير از خدمات و تلاشهاي خيري دكتر سيد حسين واحد در بخش كتاب و كتابخواني تاكيد كرد: خوشبختانه با توجه به حس نو دوستي و تدين خيرين عزيز شهرستان تفت مي توان از اين پتانسيل عظيم در جهت پيشرفت شهرستان به نحو شايسته اي بهره برد.

زارع با قدرداني از خدمات و تلاش هاي بي وقفه مديريت كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات و فعاليت هاي خوب اين نهاد، شاهد ترويج فرهنگ كتاب و ساماندهي وضعيت كتابخانه هاي عمومي در سطح شهرستان هستيم كه اميدواريم اين روند با شتاب بيشتري ادامه يابد.

وي همچنين حضور رقيه دوست فاطمي ها در سمت مديركل كتابخانه هاي عمومي استان را نوید بخش برای تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان یزد باشیم.

فرماندار تفت با بيان اين كه در دولت تدبیر و امید به عرصه های فرهنگ توجه ویژه ای صورت گرفته است ادامه داد: بخش كتاب يكي از حوزه هاي مهم فرهنگي به شمار مي آيد كه توجه به آن به ويژه در ميان نسل جوان، آينده علمي و فرهنگي كشور را تضمين خواهد كرد.    

تقدير مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد از شهرداري تفت به دليل پرداخت منظم نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد نيز در اين نشست با قدرداني از حمايتهاي مديريت ارشد شهرستان تفت در بخش كتاب و كتابخواني از آمادگي كامل اين نهاد براي حمايت و مشاركت با خيرين عرصه كتاب و كتابخواني خبر داد.

"رقيه دوست فاطمي‌ها" با تاكيد بر اهميت افزايش سطح كيفي نشست هاي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستانها اظهار داشت: به اين منظور تيمي از سوي مجموعه كتابخانه هاي عمومي استان، قبل از برگزاري هر نشست با حضور در كتابخانه هاي هر شهرستان، مسائل و مشكلات موجود را بررسي كرد و براي حل آنها و كسب مصوبات موثر، راهكارهاي لازم را در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ارائه خواهند كرد.

وي همچنين از شهرداري تفت به دليل پرداخت منظم نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی شهرستان در راستاي توسعه امر كتاب و كتابخواني قدرداني كرد.

رئيس كتابخانه هاي عمومي تفت:

سرانه فضاي كتابخانه هاي شهرستان تفت به ازاي هر صد نفر 9 مترمربع است

رئيس كتابخانه هاي عمومي تفت نيز در اين نشست به ارائه گزارشي از آمار و اقدامات صورت گرفته در نهاد كتابخانه هاي عمومي تفت پرداخت.

"هادي قاسمي" با اشاره به فعاليت 9 كتابخانه عمومي در سطح شهرستان تفت گفت: بر اين اساس سرانه فضاي كتابخانه هاي عمومي در شهرستان تفت به ازاي هر صد نفر 9 مترمربع مي باشد.

وي با اشاره به عضويت 2190 نفر در كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت از رشد دو برابري اين شاخص در سال 93 خبر داد و گفت: بيش از 101 هزار جلد كتاب در مخازن كتابخانه هاي عمومي تفت موجود است كه بر اين اساس به ازاي هر صد نفر در شهرستان، 206 جلد كتاب موجود مي باشد.

براساس اعلام مدير كتابخانه هاي عمومي تفت در سال گذشته ايده پرداز برتر، كتابخوان برتر و برگزيده مسابقه خاطره نويسي كتاب در كشور ، تفتي تبار بوده اند.

"دكتر سيد حسين واحد" نيز در اين نشست از تلاشها و مشقاتش براي توسعه امر كتاب و كتابخواني گفت.

اين خير كتابخانه ساز خواستار توجه ويژه مسئولين به موضوع كتاب شد و بر توجه به توسعه علميو فرهنگي كشور تاكيد كرد.

بررسي اعتبارات كتابخانه هاي شهرستان، پيگيري تخصيص اعتبار براي راه اندازي كتابخانه هاي سيار روستايي، راه اندازي سالن كتابخانه عمومي دكتر واحد و تامين نيروي انساني مورد نياز از مهم ترين مصوبات اين نشست بود.   

در ادامه اين نشست با اهداء لوح تقدير و هدايايي از خدمات و تلاشهاي خير گرامي، دكتر سيد حسين واحد در عرصه ساخت كتابخانه هاي عمومي قدرداني شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا