یزدفردا:مطالبات مردم ، در زمینه های کیفیت واستاندارد حقی ، از حقوق آنان بوده و شایسته است تا درفرصت های مناسب حقوق شهروندان را به آنها گوشزد نماییم .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"این مطلب را محمد حسین ماجدی اردکانی ، مدیر کل اداره استاندارد استان ، در نشست با مدیران عامل تعدادی از واحدهای تولیدی وصنعتی استان یزد عنوان ، و خطاب به آنان گفت : با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی در جامعه ، قادر خواهیم بود در سطح بسیار وسیعی مردم خوب ، شریف  ومتدین استان دارالعباده یزد را از حق و حقوق مسلم خود با خبر سازیم .

وی افزود : با اطلاع رسانی و تبلیغات درخصوص ویژگی ها وفوائد استاندارد وکیفیت در زمینه های کالا وخدمات ، شهروندان را از مصرف مواد غیر استاندارد برحذر داشته و ولی نعمتان خو د را به سوی مصرف بهینه ، که همان کالا ها وخدمات با کیفیت و استاندارد هست سوق خواهیم داد .

ماجدی ادامه داد : اداره کل استاندارد استان یزد ، درخصوص توسعه وترویج فرهنگ استاندارد ، دارای برنامه بودجه بوده ولی به جرات می گویم ، داشته های ما کافی نبوده واز وزن وسرعت لازم برخوردار نمی باشد. از شما تولید کنندگان عزیز ، که در واقع گردانندگان اصلی چرخهای اقتصادی وصنعتی استان کویریمان یزد هستید ، عاجزانه درخواست می نمایم ، دست خدمتگزاران خود را در این اداره کل گرفته وجهت اجرای این امر مهم ما  را یار ویاور باشید .

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد افزود : از شما مدیران عامل می خواهم دستهای اینجانب و همکارانم را که نیازمند کمک بوده وبه سوی شما عزیزان دراز شده است رابگیرید ، تا با لطف خداوند وهمکاری یکدیگر نام ونشان استاندارد را در سراسر استان طنین انداز نماییم .مطمئن باشید با حرکت به سوی توسعه وترویج فرهنگ استاندارد ، رونق اقتصادی وفروش محصولات وخدمات استاندارد   واحدهای تولیدی شما بهتر وبیشتر خواهد شد . ضمن اینکه بازار فروش تولید کنندگان ، توزیع کنندگان وفروشندگان کالاها وخدمات بی کیفیت وغیر استاندارد کساد شده وسایه نشوم اینگونه سوداگران از جامعه اسلامیمان برچیده خواهد شد.

وی در پایان سخنانش گفت : بااینکه این اداره کل تنها مرجع رسمی کیفیت در استان می باشد ، ولی اذعان دارم که در این زمینه از قوت لازم برخوردار نبوده ودارای ضعف هستیم . معتقدم که شما تولید کنندگان به مراتب بهتر وبیشتر از ما مفهوم ومعنی کیفیت را درک نموده ودر شدت وضعف آن نقش داشته وموثر هستید .مطمئن باشید کارشناسان ومتخصصان واحدهای تولیدی تحت مدیریت شما عزیزان ؛ در علوم وفناوری روز دنیا پیشتاز بوده،وبرروند تولید از تسلط کاملی برخوردار هستند . مواردی که برشمرده شد نقاط قوت وظرفیتهای صنعت این استان بوده ، که به نظر می رسد به دلیل ضعف در اجرای توسعه وترویج فرهنگ استاندارد ، این قابلیت ها ی مهم از انظار عمومی پنهان شده است

 شایان ذکر است : تولید کنندگان حاضر درجلسه ضمن برشمردن قابلیت های تولیدی خود ، به بعضی از نواقص موجود در استان از جمله : ضعیف بودن تبلیغات از سوی ادارات دولتی،از جمله سازمان صنعت،معدن وتجارت واداره استاندارد – بروز نبودن استانداردهای ملی – ضعیف بودن بنیه کارشناسی و علمی سازمان استاندارد – کندشدن روند توسعه وترویج فرهنگ استاندارد واستاندارد سازی دراثرتغییرو تحولات در جامعه نیز اشاراتی داشتند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا