رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از نقش انسان دوستانه و حمایت های بی دریغ استان یزد در امور پناهندگان و مهاجرین تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد _رضا زارع زاده  مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی روز سه شنبه مورخ 25/01/94 در جمع اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به یزد سفر کرده اند اظهار داشت ایران در سخت ترین شرایط بهترین امکانات را برای پناهجویان کشورهای همسایه به خصوص افغان ها فراهم کرده است.

زارع زاده  با اشاره به میزبانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته از آوارگان و مهاجرین کشورهای همسایه و نقش کشورمان در به عهده گرفتن سهم بزرگی از این مشکل جهانی، بر افزایش بیشتر و موثرتر کمک های جامعه بین الملل در این زمینه تاکید کرد.

رئیس ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان بیان کرد قریب 10 درصد از جمعیت استان یزد را افاغنه تشکیل داده اند که هزینه های زیادی در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به کشور ما تحمیل می کند و این خواسته عمومی مردم است و در همه مجامع از مسئولین خواستارند که به فکر راهکاری برای ساماندهی و بازگشت پناهندگان به کشور خود باشند

وی افزود باید زیر ساختها در افغانستان آماده شود و تا پناهندگان در کشور خود توانمند نشوند ما شاهد این مسائل و مشکلات و مهاجرتها خواهیم بود

در این دیدار سیوانکا داناپالا از خدمات انجام شده در استان یزد بویژه در زمینه آموزش و بهداشت تشکرکرد. و اظهار داشت با کمال افتخار می پذیرم سفیر ایران در مجامع جهانی باشم. در ژنو گفتم که داستان پناهندگان در ایران به جهان گفته نشده است که این کار را انجام می دهم، سعی می کنیم کمکهای بین المللی بیشتری برای ایران دریافت نماییم و از ایران بیشتر حمایت کنیم.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان جمهوری اسلامی ایران را شریک بسیار بزرگ و متعهد خود در رسیدگی به امور پناهجویان افغانی ذکر کرد و از نقش انسان دوستانه و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در امور پناهندگان و مهاجرین تقدیر و تشکر کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا