به گزارش خبرنگار یزد فردا از مهریز:به مناسبت فرارسیدن سال جدید و ایام میلاد با سعادت صدیقه کبری (س) فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان مهریز با امام جمعه این شهرستان دیدار نمودند.

در این دیدار ابتدا فرماندار شهرستان مهریز در سخنانی با تبریک سال جدید و ایام میلاد زهرای مرضیه (س) بر تحقق شعار امسال و کار و خدمت مضاعف به مردم تاکید کرد .
رستگاری افزود: در سال گذشته برای توسعه این شهرستان در بخش های مختلف با حمایت و همکاری مردم و مسوولان کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برای شتاب بخشیدن به این روند و کار بیشتر به همدلی و همزبانی نیاز است که قطعا این امر در سایه نظام اسلامی در سالجاری محقق می شود .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی برهان امام جمعه مهریز با تبریک سال نو و همچنین تبریک میلاد صدیقه طاهره فاطمه اطهر (س) در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری و همدلی و همزبانی و همچنین تلاش و فعالیت مضاعف در خدمت به مردم مطالبی رابشرح ذیل  بیان نمود:

مطلبی میگویم که به درد بخورد بعضی میگویند که چرا تمجید نمیکنید هر اداره ای را  که ارزیابی کنم اگر عملکرد خوبی داشته باشد در هفته ای که مناسبت مربوط به آن اداره باشد در خطبه های نماز جمعه  به عملکرد آن دستگاه اشاره میکنم  و شاید نتوانم  مطلبی بگویم که به درد همه بخورد در اینجا به سخنان  مقام معظم رهبری که در ابتدای سال جاری در خصوص همدلی و همزمانی دولت و ملت فرمودند اشاره میکنم. تا مادامی که همدلی باشد همزمانی نیز وجود دارد. در این برهه از زمان همه مسئولین از اوضاع و احوال مملکت باخبرند و میدانند که در چه مقطعی هستیم در اوضاعی که پیچبده شده و هر که ذره ای  از شرف و غزت در وجود خود دارد و انقلابی باشد، مفهوم خون شهید را میفهمد و حتی افرادی که اطلاعات کمی در مورد انقلاب دارند باید آگاهی پیدا کنند که چه کسانی ما و انقلاب را تهدید میکنند و در این موقعیت باید چکار کرد، موضع دولت و ملت و مقام معظم رهبری یکسان است و رهبری بارها فرمودند: انتقاد بکنید ولی ا ز روی دلسوزی باشد و ما باید دنباله رو رهبر باشیم و اگر به این مطلب نرسیم کیان ما به خطر میافتد و کسانی که در حاشیه از طرف اجانب  خط میگیرند و میخواهند که شیرازه این انقلاب را از هم بپاشند .بدانند که مقام عظمای ولایت با ذکر سخنان خود در اول سال و اشاره به همدلی و همزبانی دولت و ملت این شیرازه را محکم نمودند و وظیفه ما اینست که از آن محافظت کنیم از یک طرف دشمن به دنبال تفرقه افکنی در منطقه و با ایجاد گروههای تکفیری منجمله گروهک تروریستی داعش تخم تفرقه را در بین مسلمانان میپاشد از اینرو  مقام معظم رهبری  میفرماید بین دولت و مردم همدلی بوجود آ ید تا جلوی این خطر را بگیریم.در اینجا انگشت اشاره به بسوی ملت و دولت است و بعضی میگویند که جمهوری بله و اسلام نه نباید با آنان همدلی کرد وبعضی میگویند حکومت نباید با اسلام پیوند بخورد ما باید آگاه و هوشیار باشیم اینان حقوق بگیران دولتهای فاسد و فاسق اند و حقوق مزد بگیران در حکومتهای طاغوت و غیر اسلامی حرام است چرا که در زیر پرچم غیر خدا قرار دارند. همچنین  همدلی از روی زور و اجبار نیست ، نگذارید این نهال همدلی ملعبه دست ناپاکان قرار گیرد. خداوند در سوره توبه آیه 71 قرآن کریم میفرماید: وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَـئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ  و معنی آن اینست : مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان يکديگرند به نيکی فرمان می دهند و از، ناشايست باز می دارند ، و نماز می گزارند و زکات می دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرداری می کنند خدا اينان را رحمت خواهد کرد ، خدا پيروزمند و حکيم است.  و هر بنده مسلمانی باید امر به معروف کند و شما حق دارید  امرکنید وقتی میخواهید امر و نهی کنید باید در قلبتان نیت خیر باشد وهمچنین برخورد مناسبی داشته باشید و طوری رفتار کنید که بعد از حرف شما بگویند خیر من را میخواهد و اینگونه درخت همدلی رشد کرده و میوه میدهد وباید با نرم زبانی افراد را به کار خیر دعوت نمود.والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

محمدرضا دهقانی زاده خبر نگار یزد فردا











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا