سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مراسم تجلیل از ۵۰۰ مادر و همسر شهید استان خراسان جنوبى پیش از ظهر امروز در آستان مبارک حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) طبس برگزارشد.

به مناسبت میلاد بانوى خوبی‌ها حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و روز مادر، مراسمى براى تجلیل از مقام مادران شهید در طبس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از ۵۰۰ مادر و همسر شهید وهمچنین مسئولین شهرستان و استان خراسان جنوبى برگزار گردید، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی طی سخنانی گفت: به تازگى از ۸۵ درصد خانواده‌های شاهد استان توسط مسئولان سرکشی شده است.

وى افزود: پرداخت معوقات ایثارگران تا سال ۱۳۹۰ و پیگیری برای مسکن ایثارگران از دیگر اقدامات بنیاد شهید وامور ایثارگران استان است.

وى در رابطه با مسائل درمانى گفت: از شهریور ماه ۹۳ اعتبارات آن به این اداره کل واگذار شد و تنها اشکالاتى در رابطه با شاغلین وجود دارد که آن هم به زودى رفع خواهد شد.

همچنین سیدمحمدحسینى، معاون سیاسى-امنیتى واجتماعى استاندارى خراسان جنوبى جایگاه مادر، در جهان خلقت را جایگاهى الهى دانست و گفت: در تمام مکاتب الهى و غیرالهى به شأن و شخصیت مادر توجه خاص و ویژه شده است.

وى افزود: نقش بى بدیل مادر در جامعه بشرى غیرقابل انکار است و هیچ مکتبى را نمیتوان یافت که نافى این قضیه باشد.

در پایان این مراسم، هدایایی به قید قرعه به ۱۲ نفر از مادران، همسران و خواهران شهدای خراسان جنوبی شامل ۳ کمک هزینه سفر حج تمتع، ۳ کمک هزینه سفر حج عمره، ۳ کمک هزینه سفر کربلا و ۳ کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا