آزاد معلم

طبق خبر هایی که از گوشه و کنار به گوش می رسد جریمه تخلفات رانندگی در سال جدید 37 درصد افزایش پیدا می کند تا دولت بخشی از کسری بودجه خود را از جیب ما ملت همیشه در صحنه جبران کند. یعنی همه درآمد دولت از جرایم رانندگی باید 2400 میلیارد تومان ناقابل باشد. خیلی ناقابل، یعنی حتی از آن اختلاس کوچک معروف هم کمتر.
اینطور که می گویند هر خودرو باید حداقل 150 هزارتومان ناقابل خلافی داشته باشد تا دولت به کسری بودجه برنخورد. 
خب پس بر من و شمای راننده واجب است که کلکسیونی از تخلفات داشته باشیم و جریمه ها شویم تا این کسری بودجه را به نحو احسن جبران کنیم و از این امتحان سربلند بیرون بیاییم و خدای ناکرده با رانندگی قانونمدار و سوسول منشانه خود آب به آسیاب دشمن و استکبار جهانی نریزیم.
البته این را هم در نظر بگیرید که طبق قانون جدید جرم سرعت غیر مجاز فقط سرعت غیرمجاز نیست! بلکه ممکن است "تهدید به قتل" شهروندان هم به حساب آید. پس بسیار باید حرفه ای تخلف کنیم و اصول اولیه تخلف را یادبگیریم. مثلا وقتی به دوربین کنترل سرعت رسیدیم اول به چپ نگاه کنیم، بعد به راست و حتی پشت سر و ناگهان سرعت را افزایش دهیم تا به حول و قوه الهی به دولت کمکی هرچندناچیز کرده باشیم و از این امتحان سربلند بیرون بیاییم. 
بدیهی است که تخلفات کوچکی مانند نبستن کمربند ایمنی و امثالهم بر هر مرد و زن دلسوزی واجب است. گیریم که براثر نبستن کمربند صورتمان پخش شیشه و مثل موز زیر پا له شد، چه افتخاری بالاتر از این که در راه کمک به دولت جانمان را از دست داده ایم؟ اصلا بجاست در همینجا از مسئولان دلسوز کشورمان تقاضا کنیم که هر کس سال آینده براثر نبستن کمربند ایمنی فوت شد از خانواده وی بابت این فداکاری تجلیل به عمل آورند.
ازاین پس مکالمه با موبایل هم در حین رانندگی بسیار کار شایسته ایست، اصلا فلسفه وجودی موبایل همین است، همین که در هر شرایطی به همسر محترمه جواب بدهید و خدای ناکرده بی حرمتی نکرده باشید. 
علی ای حال امیدواریم از صبح اول فروردین سال جدید همه هم وطنانمان را دلسوز این مرز و بوم و در حال انجام تخلفات رانندگی کوچک و بزرگ، به خصوص در سفرهای نوروزی ببینیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا