حسن علیرضایی با کسب رتبه اول کشور موفقیتهای خود و فیلم مترسک را ادامه داد.

حسن علیرضایی فعالیت هنری خود را از سال 78 آغاز و حضور در بیش از هشتاد پروژه سینمایی و تلویزیونی و کسب بیش از هفتاد رتبه از جشنواره های داخلی و بین المللی حاصل پانزده سال فعالیت مستمر بازیگر و فیلمساز اصفهانی است، کسب رتبه اول جشنواره ملی مدرسه عشق توسط این هنرمند جوان محور گفتگوی ما قرار گرفت...

*با چند اثر در جشنواره مدرسه عشق حضور داشتید؟

با ارسال چهارده فیلم داستانی و پویانمایی در سومین جشنواره ملی مدرسه عشق در شهر تهران شرکت کرده و در نهایت با نویسندگی، تهیه و کارگردانی پویانمایی مترسک موفق به کسب رتبه اول کشور و به عنوان تنها برگزیده بخش پویانمایی انتخاب شدم.

*مترسک در چه سالی تولید و تاکنون در چه جشنواره هایی حضور داشته است؟

این فیلم در سال 89 به مدت شش ماه مراحل تولید خود را در شهر اصفهان سپری و در بخش مسابقه جشنواره های فیلم کوتاه مستقل در شهر تهران، منطقه ای سینمای جوان درشهر یاسوج و جشنواره ملی حسنات در شهراصفهان حضور داشته است، همچنین حضور بین المللی خود را در کشورهای آلمان، کره جنوبی، سوئد، روسیه، سوئیس و آمریکا تجربه کرده است.

*پیام مترسک برای مخاطبان؟

مترسک داستان دوستی و محبت است، به یقین ارزش محبت بر هیچ موجودی پوشیده نیست ، رفاقت و محبت سرمایه روزهای سخت ماست، خلاصه کلام اینکه در خرمن کائنات کردیم نگاه، یکدانه محبت است و باقی همه کاه.

*از فیلم آخرتان هم بگویید؟

به تازگی تولید فیلم پویانمایی حکایت این روزها با موضوع خشک شدن زاینده رود را به پایان رسانده ام، این فیلم به شیوه سه بعدی ساخته شده و برای شرکت در جشنواره های بمانی،پویانمایی تهران،منطقه ای سینمای جوان در شهر آبادان و فانوس ارسال شده است.

*سال گذشته به عنوان دستیار کارگردان با فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا در جشنواره فجر حضور داشتید آیا در جشنواره بین المللی فجر امسال هم حضور خواهید داشت؟

بله ، در فیلم سینمایی تا آمدن احمد به کارگردانی صادق دقیقی و تهیه کنندگی پروانه مرزبان در کنار مهدی فقیه، افسر اسدی و بهرام ابراهیمی به عنوان بازیگر همکاری داشته ام که این فیلم در جشنواره فجر امسال رونمایی می شود، البته آنونس این فیلم در سایت فارس گروه سینما قابل مشاهده است.

*به عنوان حسن ختام بفرمایید در حال حاضروضعیت تولید فیلم در شهر اصفهان چگونه است؟

آمار تولید بالا رفته اما کیفیت اکثر فیلمها مطلوب نیست، متأسفانه افرادی دنبال ارزان سازی و فقط به پرکاری اهمیت می دهند که نتیجه آن تولید تله فیلمها و سریالهای به شدت سخیف است که با مطالعه نظرات بینندگان در سایتهای مختلف می توان به عمق فاجعه پی برد.

شایان ذکر است مصاحبه با حسن علیرضایی در مورد فیلم مترسک روز هجدهم آذرماه در اخبار ساعت 16:30 شبکه اصفهان پخش شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا