معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد خطاب به اعضاي كارگروه تخصصی امور فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: تاكيد بر اين است كه اولا يك برنامه راهبردي در راستاي ارتقاي نشاط اجتماعي در استان داشته باشيم و سپس اينكه دستگاه هاي اجرايي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين رابطه مرتبط هستند بايد برنامه ريزي لازم را در نظر بگيرند و سوم آنكه نشاط اجتماعي بايد به يك گفتمان در استان تبديل شود تا همه ظرفيت هاي مودوجود به كار گرفته شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز سه شنبه 4 آذر ماه در سومين جلسه كارگروه تخصصي امور فرهنگي اجتماعي استان با تبريك فرا رسيدن هفته بسيج و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان هشت سال دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در سال 90 و 91 طرح نشاط اجتماعي مطرح شد، خيلي زودتر از اين در نظر بود كه اين مقوله در دولت يازدهم مطرح شود ولي سال گذشته تعبيرهاي غير منصفانه اي از صحبت هاي استاندار يزد شد و بحث نشاط با مباحث سياسي آميخته شد و حساسيت را بالا برد.
وي افزود: اكنون فضاي خوبي ايجاد شده است كه جا دارد در اين زمينه اقدام شود.
طالبي ادامه داد: اهميت نشاط اجتماعي از آنجا براي ما مسجل شده است كه دامنه تاثيرات نشاط اجتماعي در جامعه بسيار بالاست و اگر جامعه اي با نشاط باشد در كنترل آسيب هاي اجتماعي و حوزه فعاليت هاي اقتصادي موفق خواهد بود.
معاون استاندار با اشاره به اينكه دامنه نشاط اجتماعي در حوزه هاي مختلف بسيار بالاست، گفت: نشاط بايد مبتني بر درون مايه هاي فرهنگي هر جامعه اي باشد و جامعه ما ديني و مذهبي است كه در اين مقوله هم پررنگ مي باشد.
وي تاكيد كرد كه بايد از همه ظرفيت هاي ديني در اين خصوص استفاده كرد و افزود: اسلام علاوه بر اينكه ديني خشن نيست بلكه بسياري برنامه هاي شاد از جمله اعياد ميلاد ائمه اطهار (ع)را دارد و حتي در عزاداري ها هم نشاط معنوي احساس مي شود.
طالبي تصريح كرد: برنامه هاي ارتقاي نشاط اجتماعي ما نبايد مغايرتي با ارزش هاي ديني داشته باشد.
وي خطاب به اعضاي كارگروه اظهار داشت: تاكيد بر اين است كه اولا يك برنامه راهبردي در راستاي ارتقاي نشاط اجتماعي داشته باشيم، دوما اينكه دستگاه هاي اجرايي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين رابطه مرتبط هستند بايد برنامه ريزي لازم را در نظر بگيرند و سوم آنكه نشاط اجتماعي بايد به يك گفتمان در استان تبديل شود تا همه ظرفيت هاي موجود به كار گرفته شود.
وي سازمان هاي مردم نهاد و هيات هاي مذهبي را پتانسيل هاي مناسبي در راستاي تحقق نشاط اجتماعي در استان دانست و از وجود نشاط اجتماعي بسيار خوبي كه در استان وجود دارد ابراز خرسندي كرد.
طالبي از پيشنهاد يكي از هيات هاي مذهبي استان در خصوص احياي راه اندازي كارناوال هيات هاي مذهبي در حد فاصل چهار راه سيد مصطفي خميني تا چهار راه شهدا كه در نيم قرن پيش اجرا مي شده است، خبر داد و گفت: اتفاقاتي مثل فوت مرتضي پاشايي مورد تحليل و بررسي جامعه شناسان نيز قرار گرفته است كه خيلي از افراديكه در مراسم شركت كردند حتي او را درست نمي شناختند و يا تيم فوتبال كه برنده مي شود، خيلي از كساني كه شادي مي كنند اهل فوتبال نيستند ولي فرصتي ديده مي شود تا حس دروني را اقناع كنند كه ما بايد اين حس را خودمان ايجاد كنيم.
وي توجه دنيا به مقوله تئاتر خياباني را يادآور شد و افزود: بايد در ايران نيز تعزيه خواني و غيره احيا شود.
طالبي جشن هاي نيمه شعبان را نمود يك برنامه خياباني موفق دانست.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز ضمن تبريك هفته بسيج در اين جلسه با اشاره به اينكه سرفصل هاي ثابت در مباحث جامعه شناسي و روانشناسي نشاط و شادابي است، اظهار داشت: در چند سال گذشته طرحي با نام برنامه هاي راهبردي و عملياتي نشاط اجتماعي در نظر گرفته شده است كه در اين جلسه دستگاه هاي اجرايي در خصوص برنامه هاي عملياتي تعريف شده در اين طرح اگر نقطه نظراتي دارند به بحث و تبادل نظر خواهيم گذاشت.
"مجيد جواديان زاده" در ادامه به تشريح طرح راهكارهاي ارتقاي نشاط اجتماعي پرداخت.
 در اين جلسه مقرر شد نظرات دستگاه هاي مرتبط در خصوص طرح راهكارهاي ارتقاي نشاط اجتماعي در استان جمع بندي گردد و نتيجه نهايي در كميته اي با حضور دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي اعضا ارسال گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا