دکتر محمد سلیمانی با انتقاد از سانسور رسانه‌ای جبهه پایداری ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای که خود را مالک کشور می‌دانند با فعالیت جبهه پایداری به وحشت افتاده‌اند و حتی اجازه انعکاس اخبار ما در رسانه‌ها را نیز نمی‌دهند.

به گزارش فارس، محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم و کاندیدای جبهه پایداری در تهران طی نشست خبری با حضور خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا در لیست جبهه پایداری قرار گرفتید، با بیان اینکه شیوه نگاه به مسائل و جهت‌گیری‌ها مهم است، اظهار داشت: جبهه پایداری به شعار "ما می‌توانیم" اعتقاد دارد و این شعار انگیزه می‌دهد که در حوزه تولید علم و فناوری و صنعت گام‌های بلندی برداشته شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم با اشاره به پیشرفت‌های فضایی کشورمان آنها را نتیجه تکیه بر ظرفیت‌های بومی و استفاده از استعدادهای جوانان کشورمان دانست و گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت بومی خودمان موجب شد که در بحث ماهواره کار به جلو برود و ما خودمان این دانش را تولید کنیم و اگر نیاز به خارج کشور داشتیم، آن را از خارج تهیه کنیم.

سلیمانی افزود: این نگرش (ما می‌توانیم) در تک تک اعضای جبهه پایداری بسیار برجسته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تکیه جبهه پایداری بر قهوه و چای خوردن نیست بلکه بر کار جهادی و تکیه بر استعدادهای خودی است که در 33 سال گذشته به خصوص 8 سال دفاع مقدس و سفرهای استانی نتیجه این نوع نگرش را دیده‌ایم.

این عضو جبهه پایداری با انتقاد از تعطیلی 25 روزه مجلس به خاطر انتخابات تاکید کرد: با وجود حساسیت فعلی عرصه بین‌المللی، تحریم نفت، مسائل منطقه‌ای و بررسی بودجه سال 91 چرا مجلس باید الان تعطیل باشد. در حالی که ممکن است به موضع‌گیری فوری نیاز باشد که اگر نگرشی شبیه نگرش جبهه پایداری بر مجلس حاکم باشد، این اتفاق نمی‌افتد و به جای 8 ساعت 16 ساعت هم در مجلس کار خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: اگر نگرش جبهه پایداری بر مجلس حاکم شود آن موقع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تولید علم و فناوری بر روی زمین نمی‌ماند.

وی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در چه خانواده‌ای متولد شده و مدارج علمی را چگونه گذرانده‌اید، تصریح کرد: بنده در یک خانواده کشاورز بزرگ شده‌ام و سال 52 در کنکور سراسری به دانشگاه تهران و دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه شیراز راه یافتم و سپس از طریق بورسیه توانستم در فرانسه فوق لیسانس و دکتری خودم را دریافت کنم.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم در همین زمینه ابراز داشت: بنده از سال 61 پس از دفاع از تزم در دانشگاه علم و صنعت مشغول شدم که تا الان بیش از 155 مقاله علمی و بین‌المللی و داخلی و 19 کتاب در زمینه عمدتا مخابرات و ماهواره تالیف کرده‌ام.

به گفته سلیمانی 16 نفر از خانواده‌اش همچون 2 برادر، پسرعمو، پسردایی و پسرخاله‌اش در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر جبهه پایداری کرسی‌های زیادی از مجلس نهم را کسب کند، ضمانت اجرای مصوبات را چگونه محقق می‌کنند؟ گفت: اگر جبهه پایداری تعداد قابل توجهی از کاندیدهای خود را به مجلس بفرستد، که اکثریت هم نمی‌خواهد بساط یک سری مسائل همچون خواسته‌های شخصی نمایندگان، سؤال از وزرا و رئیس جمهور که جنبه شخصی و خودخواهی دارد، در مجلس جمع می‌شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم اضافه کرد: اگر جبهه پایداری تعداد قابل توجهی از کاندیدای خود را به مجلس نهم بفرستد، هم‌افزایی با هر دولتی که باشد به شدت افزایش می‌یابد. چرا که جبهه پایداری به دنبال انجام تکلیف است.

سلیمانی با بیان اینکه در صورت راهیابی جبهه پایداری به مجلس سؤالات از وزرا به سمت حل مشکلی از کشور می‌رود، اظهار داشت: در این صورت مطالبات مجلس مطالبات مردم محور می‌شود و نه شخص و گروه محور.

وی همچنین تاکید کرد: در صورتی که تعداد قابل توجهی از کرسی‌های مجلس نهم به جبهه پایداری تعلق گیرد بساط سیاسی‌کاری و بازی‌های سیاسی تا مقدار زیادی جمع می‌شود.

"برخی از نمایندگان مجلس فقط مخالف هستند و اگر در روز بگویی که روز است، مخالفت می‌کند که اگر جبهه پایداری حضور مؤثر در مجلس داشته باشد اینگونه نمی‌شود و گفتمان امام، رهبری و انقلاب در مجلس دنبال می‌شود".

این کاندیدای مجلس نهم افزود: با پیروزی ما نقش مجلس در بعد نظارت بر دولت نه به عنوان نظارتی که مچ گیری باشد و بخواهد دولت را با بهانه‌گیری به زمین بزند به نظارت تعاملی تبدیل می‌شود.

سلیمانی با اشاره به انجام روزی 15 الی 16 ساعت کار در دولت نهم خاطرنشان کرد: اگر در مجلس نهم جبهه پایداری فراکسیون قدرتمندی تشکیل دهد، حتما موجب می‌شود که مجلس حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه کار کند و شاهد تعطیلات در زمان‌های حساس نباشیم و کار و خدمت بدون منت در مجلس حاکم شود.

وی با انتقاد از سانسور رسانه‌ای جبهه پایداری ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای که خود را مالک کشور می‌دانند با فعالیت جبهه پایداری به وحشت افتاده‌اند و حتی اجازه انعکاس اخبار ما در رسانه‌ها را نیز نمی‌دهند.

این کاندیدای جبهه پایداری ادامه داد: طرف 5 -6 -7 دوره نماینده مجلس بوده، باز هم با زد و بند می‌خواهد وارد مجلس شود. چرا اجازه نمی‌دهید که اندیشه‌های دیگر نیز در مجلس حضور پیدا کند.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: مجلس نهم باید یک مجلسی جدید و با حضور افراد جدیدی باشد که به مطالبات مردمی ارزش قائل باشند و مثل دولت نهم یک الگو شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا