به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در این نشست با اشاره به پیشرفت ها و جهش های چشمگیر کشور در عرصه های علمی گفت: به لطف خدا و با تلاش دانشمندان و نخبگان علمی، امروز کشور در عرصه های علمی و فناوری با موفقیت های قابل تحسین روبرو شده است.

فرماندار تفت اضافه کرد: با توجه به سیاستهای تشویقی و رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در حمایت از توسعه علمی و فناوری کشور شاهد گسترش و اعتلای این روند شتابنده در کشور هستیم.

زارع با تاکید بر نقش پارک های علم و فناوری و دانشگاهها در توسعه فضاهای علمی اظهار داشت: در این میان آنچه که بیش از همه در کنار علم آموزی حائز اهمیت است توجه به پژوهش و تحقیقات موثر علمی است.

فرماندار بر پیوند میان عرصه های علمی و عملی تاکید کرد و گفت: پژوهش می توان حلقه اتصال میان این دو عرصه مهم باشد. زارع تاکید کرد: فرهنگ پژوهش باید در جامعه علمی و آموزشی کشور نهادینه شود. وی بر برنامه ریزی لازم برای بزرگداشت هفته پژوهش تاکید و خواستار تعامل و مشارکت مرکز رشد و دانشگاههای شهرستان در گرامیداشت شایسته این مناسبت شد.

در ادامه این نشست اعضا به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یادآور می شود از سال 1379 به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري 25آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا