به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت به نقل از صبح تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این بازدید در خصوص اهمیت ریشه کنی بیسوادی ابراز داشت: هر گاه افراد یک جامعه با سواد باشند نسل های بعدی کوشا تر ودانا تر خواهند بود وبی سوادی معضلی نیست که نتوان بر آن غلبه کرد واین کار همت و برنامه ریزی دقیق ومدونی را می خواهد.

فرماندار تفت با بیان این نکته که برای عمل به تعهدی که در خصوص بر طرف کردن بیسوادی داریم باید با برنامه ریزی حرکت کرد اظهار داشت: امروزه دنیا با سرعت سرسام آوری به سوی پیشرفت در حال حرکت است و اگر که ما می خواهیم از دیگر کشور ها عقب نمانیم باید شاخص های توسعه را در کشورمان رعایت کنیم .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه این بازدید به خبرنگار صبح تفت گفت: امروز در کشور و در استان یزد مردم روستاها از باسوادی بیشتری نسبت به شهر برخوردارند که بخشی از این آمار هم به مهاجرت و وجود اتباع بیگانه بر می‌گردد.

وی گروه هدف نهضت سوادآموزی را افراد بین 10 تا49 سال عنوان کرد و گفت: استان یزد در باسوادی افراد بالای 6 سال رتبه چهارم و در گروه هدف رتبه ششم کشوری دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: از 711 هزار و 273  نفر گروه سنی هدف، 29 هزار و 573 نفر بی سوادند که از این تعداد 17 هزار و 834 نفر را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.

وی آمار بی‌سوادی گروه هدف 10 تا 49 سال را طبق سرشماری سال 90، تعداد 26 هزار و 642 نفر اعلام کرد که از این تعداد 24 هزار و 918 نفر باسواد و یک هزار و 478 نفر اعلام بی‌سوادی کرده‌اند.

امین الرعایا تصریح کرد: از این تعداد 534 نفر اتباع بیگانه، 331 نفر معلولیت‌های غیر قابل آموزش می‌باشند که باقیمانده آمار بیسوادی شهرستان تفت به 622 نفر می‌رسد و این آمار بسیار خوبی برای شهرستان می‌باشد.

وی گفت: خوشبختانه برای ریشه‌کنی سواد‌آموزی اقدامات خوبی در نظر گرفته شده که برای افرادی‌که از نعمت سواد بی بهره‌اند پاداش‌های خوب و هزینه تحصیلی خوبی در نظر گرفته شده و بی‌سوادان حتی می‌توانند از افراد خانواده خود نیز برای آموزش استفاده کنند.

امین الرعایا تاکید کرد: این منوط به همکاری خود بیسوادان و خود اظهاری و حضور در ادارات اموزش و پرورش برای بهره‌مندی از نعمت سواد است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا