یزدفردا:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی یک نفر عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی که اقدام به انتشار خبر کذب نموده بود و موجب هتک حرمت شده بود خبر داد.

سرهنگ "داریوش پورسعید" رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح خبر فوق گفت: مدیر مسئول سایت خبری به این پلیس مراجعه و با در دست داشتن شکوائیه ای اظهارداشت: یک سایت خبری اقدام به انتشار مطالبی غیر واقعی و کذب باعث هتک حرمت و خدشه دار نمودن حیثیت وی شده است .

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری در بررسی های تخصصی ، مدیر سایت مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، به این پلیس انتقال دادند و در اظهارات خود به انتشار مطلب ذکر شده اعتراف و عنوان داشت: مطالب از سایت خبری بنده منتشر شده است ولی هدف توهین به شخص خاصی نبوده است و حاضر به عذرخواهی در سایت می باشم.

گفتنی است، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال داده شدند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان خاطرنشان ساخت: برابر مواد 16 و 17 و 18 قانون جرائم رایانه ای هتك حیثیت و نشر اكاذیب از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده که شهروندان باید هنگام فعالیت در فضای سایبری هوشمندانه عمل کنند و همچنین کاربران و مدیران سایتهای خبری نیز از درج اخبار و تبلیغات تأیید نشده و غیرمعتبر پرهیز و کمیت را فدای کیفیت و سلامت اخبار و مطالب ننمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا