پروژه گازرساني به روستاهای هامانه، کافی آباد و کذاب در شهرستان اشکذر استان یزد با برآورد اعتباری معادل 9 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

طي مراسمي که با حضور قائم مقام وزیر نفت، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار و تنی چند از مسئولین شهرستان اشکذر و شهر خضرآباد در روز پنج شنبه مورخ 93/08/22 برگزار گردید پروژه گازرسانی به روستاهای هامانه، کافی آباد و کذاب مورد بهره برداری و مردم این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در تشریح این پروژه گفت: پروژه مذکور با اجراي 14 كيلومتر شبكه، احداث یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت و قابلیت نصب 260 عدد انشعاب انجام گرفته است.

منوچهر فلاح در ادامه ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه گازرسانی در استان گفت: تاکنون با احداث 6 هزار و 351 کیلومتر شبکه، نصب 185 هزار و 246 انشعاب و جذب 332 هزار مشترک، 16 شهر و 157 روستا در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و پروژه گازرسانی به شهرهای بافق و ندوشن در حال اجرا و عملیات اجرایی گازرسانی به نیر اخیراً آغاز و احداث شبکه داخلی شهر بهاباد پس از اجرای خط انتقال آن توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرا خواهد گردید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشخصات کامل پروژه گازرسانی به باقیمانده روستاهای خضرآباد که با اعتبار 18 میلیارد ریال شامل احداث 30 کیلومتر شبکه و نصب 400 عدد علمک و در برگیرنده روستاهای هامانه، کافی آباد، کذاب، اتابک، اسلام آباد و بامکان می باشد، اظهار امیدواری نمود با توجه به زمان باقیمانده، ادامه پروژه مذکور اجرا و در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا