رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر در جمع کسبه وبازاریان شهرستان گفت: تلاش برای کسب روزی حلال و سربار دیگران نبودن سفارش موکد اسلام است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر ، حجت الاسلام پورقیومی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در جمع تعدادی از کسبه وبازاریان شهرستان گفت: از نظر مبانی دینی ، کارکردن برای کسب مال و درآمد حلال عبادت محسوب می شود و به تعبیر نورانی رسول اکرم (ص) هرکس از دسترنج خود بخورد روز رستاخیز در کنار انبیاء باشد و از ثواب آنان برخوردار می شود( مستدرک ج 2) .

وی در ادامه سخنانش ضمن تاکید بر نقش پراهمیت بازاریان و  اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این قشر زحمتکش جامعه هم اکنون نیز می تواندبا رعایت انصاف ، احکام شرعی تجارت ، و اخلاق و پاکدامنی خود در افزایش رضایتمندی همشهریان و نیز دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کند.

بیان آداب کسب و کار ، معاملات باطل ، مستحبات تجارت ، محرمات کسب و تجارت ، ثمرات صداقت در معامله و بیان برخی از راه حل های مشکلات اقتصادی که توسط صنوف و بازاریان گره گشاست از دیگر مباحثی بود که مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیرامون آن سخن گفت. همچنین توصیه های اخلاقی و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه قرار گرفت .

پایان بخش سخنان ایشان پاسخگویی به سوالات تعدادی از حاضرین بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا