فرماندار تفت در پيامي فرا رسيدن 24 آبان روز كتاب و كتابخواني را گرامي داشت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در اين پيام از كتاب به عنوان دريچه اي روشن به سوي آسمان آگاهي و انديشه ياد كرده و آورده است: كتاب، هم دم و انيسي مهربان براي انسان و مرز ميان جهل و آگاهي است و بي شك هم دم شدن با كتاب، انسان را از گرفتار آمدن در دام سنگين"ندانستن" رهايي مي بخشد.

فرماندار تفت ترويج فرهنگ دوستي با كتاب را نياز هميشگي جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان برشمرده و ادامه داده است: بايد با برنامه ريزي هاي جامع و كلان، زمينه را براي پيوند ناگسستني افراد با كتاب فراهم آورد و اين فرهنگ اصيل را، كه مصون بخش جامعه در برابر تهاجمات گوناگون فرهنگ هاي بيگانه و يا بي ريشه است، ترويج كرد.

زارع توجه به مقوله كتاب و كتابخواني را مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) عنوان كرده و افزوده است: بي جهت نيست كه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالي) از كتابخواني به عنوان يك وظيفه ملي و واجب شرعي ياد كرده و تحقق فرآيند كمال بشري را به وسيله كتاب ميسر دانسته و مي فرمايند كتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اشاره به سياست هاي روشن و تاثيرگذار دولت تدبير و اميد براي توسعه فرهنگي آورده است: يكي از مهم ترين پايه هاي فرهنگي، عرصه كتاب و كتابخواني است كه با برنامه هايي كه در اين رابطه تدوين شده اميدواريم شاهد رشد شاخص ها در اين حوزه باشيم.

زارع در پايان از خدمات و تلاش هاي اعضاي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان و كميته نهضت مطالعه مفيد قدرداني و اين روز را به همه كتابداران عزيز شهرستان تبريك گفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا