به گزارش روابط عمومي فرمانداري ميبد : در مراسمي با حضور فرماندار ميبد از استادكاران و معماران بناهاي تاريخي و كاركنان اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با اهداء لوح تجليل شد .

فرماندار ميبد در اين مراسم معماران و استادكاران بناهاي تاريخي را  بازوان ميراث فرهنگي خواند و با قدرداني از همياري آنان در مرمت و احياء آثارتاريخي در اين شهرستان گفت : مردم ميبد وابستگي خاصي به تاريخ و فرهنگ غني كه از گذشته گان خود به ارث مانده است از خود نشان مي دهند .

حسين فلاح با بيان اينكه ابنيه هاي تاريخي هر شهر اصالت مردم آن شهر را نشان مي دهد افزود: براي حفظ و نگهداري اين بناهاي ارزشمند تاريخي و فرهنگي بايد همه مردم و مسئولين اهتمام داشته باشند چرا كه توسعه صنعتي به شيوه مدرنيته امروز هم نيازمند حلقه اتصال به پايه و زيرساخت هاي گذشته دارد .

وي تصريح كرد : اميدواريم با همدلي و همكاري كارشناسان ميراث و معماران واستادكاران بناهاي تاريخي و فرهنگي آثار ارزشمند تاريخي و فرهنگي و صنايع دستي اين شهر را كه نشان و هويت ماست از نابودي حفظ كنيم .

600 هكتار بافت تاريخي در شهرستان ميبد وجود دارد و 250اثر به ثبت رسيده است و 600 اثر براي ثبت در ميراث ملي درحال پيگيري قراردارد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا