نشست ستاد راهیان نور شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه الغدیر، معاون فرماندار، بخشداران و فرمانده ناحیه مقاومت تفت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوئیه" در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر اظهار داشت: اجرای برنامه سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

فرماندار تفت با بیان این که همه ما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مسئولیم و باید به وظیفه خود در این رابطه عمل کنیم خاطرنشان کرد: همه دستگاهها باید هر چه در توان دارند برای برگزاری مناسب این برنامه معنوی و فرهنگی به کار گیرند.

زارع با بیان این که امروز هرچه داریم از خون پاک شهدا است افزود: باید برنامه ریزی شایسته ای برای برگزاری سفرهای راهیان نور ترتیب داده شود تا ضمن ایمنی سفرها، شاهد ارائه برنامه های پربار فرهنگی و معنوی برای دانش آموزان در طول سفر باشیم.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید نیز برنامه و توجه ویژه ای به عرصه های ایثار و شهادت دارد و بازدید های منظم ریاست جمهوری از خانواده معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران سرافراز نماد این برنامه هاست افزود: ترویج درست و شایسته فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده سلامت و امنیت جامعه است و می تواند نقش مهمی را در عرصه های فرهنگی بر عهده گیرد.  

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه الغدیر خبر داد:

برنامه ریزی برای بازدید بیش از 15 هزار دانش آموز استان از مناطق جنگی

"حبیب ا... سیف الدینی" در ابتدای این نشست با بیان این که برنامه های راهیان نور با روحیه و فرهنگ ایثارگری و شهادت عجین شده است گفت: امسال در استان یزد برای بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر برای سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور برنامه ریزی شده که سهمیه هر شهرستان بر اساس جدول ارسالی اعلام گردیده است.

وی با بیان این که برنامه های خوبی برای دانش آموزان عزیز در این سفرها تدارک دیده شده است گفت: موقعیت شهید عاصی زاده برای استقبال خوب و مناسب از دانش آموزان استان یزد مهیا شده و تدابیر لازم در این رابطه به عمل آمده است. سیف الدینی افزود: این سفرهای معنوی و فرهنگی از فردا کلید خورده و در اول دیماه موقتا متوقف شده و دوباره از اول بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش مهم برنامه های راهیان نور در مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: به عنوان نمونه دلنوشته های دانش آموزان شرکت کننده در این سفرهای معنوی و فرهنگی و یا تماس های خانواده های آنان نشان از تاثیرگذاری بالای این سفرها بر روی دانش آموزان دارد.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه الغدیر با بیان این که راهیان نور ماموریتی است که برای دشمنان مایه یاس و برای دوستداران انقلاب اسلامی باعث خوشحالی و امیدواری است بر توجه به بعد ایمنی سفرها تاکید کرد.

یادآور می شود سهمیه شهرستان تفت در برنامه راهیان نور امسال بیش از 320 نفر می باشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا