مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد بر لزوم دیده شدن کودکان جامعه از سوی دولت ها و نهادها تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "مجید جوادیان زاده"، صبح سه شنبه، 8 مهر، در جلسه هماهنگی برنامه های هفته ملی کودک (15 الی 21 مهر) که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امسال هنوز در خصوص برنامه های هفته کودک اقداماتی از جمله ارسال آیین نامه اجرایی از سوی وزارت کشور انجام نشده است، از برگزاری برنامه های این هفته طبق روال سال های گذشته در استان خبر داد.
وی با تاکید به لزوم دیده شدن کودکان جامعه از سوی دولت ها و نهاد ها و اشاره به اینکه جامعه هدف این مناسبت، افراد زیر 18 سال هستند، از دستگاه های مرتبط با امور کودکان خواست که برنامه های خود به مناسبت هفته کودک را مطابق سیاست ها و برنامه های پیشنهادی اعلام شده بیان کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان نیز با اشاره به لزوم توجه ملت ها به آینده کودکان و همچنین تاکید به نگاه پیامبر اکرم (ص) در مورد کودکان، سلسله اهداف و برنامه های پیشنهادی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برای هفته ملی کودک را بیان کرد.
عباسعلی دانا فر، توجه خانواده ها به کودکان، حمایت معنوی از کودکان، ترویج دنیای کودکی، پرداختن به مسائل حقوقی کودکان، بررسی آسیب های اجتماعی مربوط به کودکان و مواردی از این دست را از جمله اهداف برنامه های این هفته بیان کرد.
گفتنی است، از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته که در این جلسه مطرج شد، برگزاری جشن ویژه کودک به مناسبت روز جهانی کودک در 16 مهر ماه، برگزاری بزرگداشت مقام استاد موسیقی، استاد مشکاتیان در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان و برگزاری جشنواره پرواز بادبادک ها در پارک کوهستان بود.
همچنین دیدار کودکان با مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشنواره قصه گویی بومی و محلی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، برگزاری کارگاه ادبی و هنری، برپایی نمایشگاه کتاب، فعالیت کتابخانه های سیار و برگزاری جشن های کودک در روستا ها از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده بود که در خصوص آنها از سوی دستگاه های مرتبط هم اندیشی صورت گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا