به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد : فلاح معاون فرماندار در اين جلسه  ضمن بيان اهداف شهر خلاق و ويژگيهاي شهرستان ميبد براي انتخاب شدن به عنوان شهري كه مي تواند در اين مسير گام بردارد  از جمله صنايع دستي ، غذاي سنتي  و معماري و طراحي دانست

 وي ياد آور شد ما بايد بدون جناح بندي و بدور از هرگونه گرايش به موفقيت اين طرح فكر نمائيم و اين پروسه از شهرهاي كاشان ، ابيانه ،  اردستان ، اردكان ، ميبد و در نهايت به يزد ختم مي شود . و تمامي دستگاهها بايد در اين زمينه كمك و همياري نمايند .

 در اين جلسه هم چنين دكتر فلاح با بر شمردن ويژگيهاي  خلاقيت و نحوه بروز آن  در كودكان و نوجوانان گفت : خلاقيت و نوع آوري بروز يك تفكر هست كه شايد وقتي فرد نخبه و خلاق آنرا انجام مي دهد بسيار از اهدافي كه داريم هم سريع تر و هم بهتر به جلو ببريم .

وي گفت : مقام معظم رهبري همواره بر اين نكته تاكيد دارند كه كار را بايد به دست نخبگان و خلاقان جامعه واگذار كرد . موانعي وجود دارد كه نمي گذارد خلاقيت بروز كند ما بايد اينها را شناسايي و نسبت به رفع آنها اقدام نمائيم .

بحث گروهي و راه اندازي كارگاههاي خلاقيت از جمله مواردي بود كه دكتر فلاح بر آن تاكيد نمودند .

در ادامه دكتر تفضلي در خصوص فهرست فعاليت و جشنواره كودك مطالب مبسوطي را بيان داشتند و از ادارات و نهاد ها بويژه آموزش و پرورش خواستند در اين راستا كمك و همياري داشته باشند .

در پايان مصوب گرديد دبير اين همايش مدير آموزش و پرورش باشند و تمامي مدعوين تا 10 روز آينده هرگونه پيشنهاد و انتقادي كه دارند به دبير همايش ارائه نمايند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا