ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر " رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرد: در طرح تحول سلامت که از سوی دولت تدبیر و امید اجرا شده 82 هزار بیمار استان از این طرح بهره مند شدند.
دکتر 'محمدرضا میرجلیلی'در حاشیه برگزاری همایش هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای این طرح دولت حدود 270 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‏ ها هزینه کرده است. وی بابیان اینکه اجرای این طرح کاهش 10درصدی هزینه سزارین را به همراه داشته است، افزود: مهمترین برنامه این طرح کاهش سهم مردم از هزینه‎های درمان است.
این مسوول، حوزه سلامت را از اقدامات مهم دولت یازدهم خواند و خاطرنشان کرد: تصمیم جدی دولت رفع مشکلات سلامت مردم و ساماندهی نظام سلامت در کشور است.
میرجلیلی ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات، تقویت کلینیک‎های ویژه دانشگاه، ارتقای خدمات بیمارستان‎های دولتی، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‎های دولتی، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز درمان بیماران، طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و موضوع پزشک مقیم در مراکز درمانی از دیگر اقدامات این طرح است.
وی اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان خاتم النبیاء (ص) ابرکوه بزودی شروع می شود و برای این طرح بیش از 30میلیارد ریال از محل کمکهای مقام معظم رهبری و ملی اختصاص یافته است که از توجه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور تشکر می کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، همچنین از تحصیل پنج هزار دانشجو در 10 دانشکده علوم پزشکی استان خبرداد و اظهار کرد: هم اکنون این دانشجویان در 25 رشته کارشناسی ارشد، 15 رشته دستیار پزشکی، 10 رشته دستیار دندانپزشکی، 11 رشته پی.اچ.دی، دو رشته فلوشیب و یک رشته پی.اچ مشغول تحصیل هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا