رياست سازمان حفاظت محيط زيست كشور وارد يزد شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد"معصومه ابتكار" صبح شنبه 5 مهر ماه در رأس هيأتي از معاونين و مديران سازمان حفاظت محيط زيست كشور وارد يزد شد و مورد استقبال استاندار يزد قرار گرفت.

وي در ابتداي ورود به استان، باحضور بر تربت پاك سومين شهيد محراب و نثار گل، به مقام شامخ اين شهيد والامقام اداي احترام كرد.

معاون رييس جمهور، سپس همراه با استاندار يزد با حضور در دفتر نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه يزد با ايشان ديدار كرد.

در اين ديدار كه تابش، رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي نيز حضورداشت، "ابتكار" گفت : كشور از نظر زيست محيطي با مشكلات و مسائل فراواني روبروست و اگر نتوانيم ميراث طبيعي را به درستي مديريت كنيم  و قوانين حفظ طبيعت را با برنامه هاي توسعه و عمران كشور همسو كنيم، بحرانهاي جدي تري گريبانمان را خواهد گرفت.

وي افزود : بحران آب از مهمترين و اصلي ترين مشكلات زيست محيطي نه تنها ايران ، بلكه جهان است و همچنين موضوع آلودگي هوا و حفاظت از تنوع زيستي و گونه هاي ارزشمند گياهي و جانوري ارزشمندي كه در معرض تهديد هستند، جزء برنامه هاي اصلي ماست.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور افزود : دولت و شخص رييس جمهور نسبت به اين موضوعات با دقت و جديت پيگير هستند و دولت تدبير و اميد، رويكرد اساسي نسبت به بحث محيط زيست دارد.

وي خاطرنشان كرد : در بحث آب، موضوع اصلاح الگوي مصرف، مقابله با خشك شدن تالابها و اصلاح الگوي كشت در دست اقدام است.

معصومه ابتكار سپس افزود: در بخش مبارزه با آلودگي هوا، تحول بزرگي رخ داده و بنزين هاي آلوده از چرخه خارج شد و سوخت استاندارد يورو 4  در 5 شهر توزيع شده (تهران،اراك،كرج، تبريز و اصفهان) و تا آخر سال در كل كشور توزيع مي شود.

وي خواستار مشاركت مردم در استان يزد براي مهار بحران آب شد و نحوه برنامه ريزي براي حل بحران آب در استان را با مشاركت مردم، امري كليدي و محوري دانست.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از نماينده ولي فقيه در استان خواست تا راهنمايي كنند كه روحانيون درخصوص حفظ محيط زيست از منظر تكليف ديني با مردم صحبت كنند تا با همراهي مردم تحول مثبتي در اين حوزه اتفاق بيافتد.

معاون رييس جمهور در پايان حضور استاندار يزد در استان را يك نكته مثبت براي محيط زيست دانست و افزود : تجربه و دقت نظر استاندار يزد در كنار حضور دكتر تابش به عنوان كسي كه پرچم حفظ محيط زيست در مجلس را به دوش دارند، از نقاط قوت استان يزد در بحث محيط زيست است.

در اين ديدار حضرت آيت الله ناصري امام جمعه يزد نيز، ضمن تشكر از فعاليتهاي مؤثر دولت در حفظ محيط زيست، لزوم حفاظت از نعمتها و مواهب الهي و طبيعي را ضروري دانست و خواستار پرهيز از افراط  و تفريط در بحث محيط زيست شد.

استاندار يزد نيز در اين ديدار ضمن تشكر از نگاه حمايتي و جامع نماينده محترم ولي فقيه در استان، خواستار تداوم اين حمايت در مباحث مربوط به محيط زيست در استان يزد شد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا