مدیر حج و زیارت استان یزد از اعزام یک هزار و 756 نفر از استان به سرزمین وحی خبر داد.

اعظم السادات میرجلیلی، خبرنگار یزدفردا، علی اصغر شریفی در جمع اصحاب رسانه استان، شعار امسال هفته حج را حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی اعلام کرد و با اشاره به نامگذاری روزهای هفته حج، گفت: روز اول ذی القعده حج، ولایت و رهبری نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: حج و معنویت، حج و خودباوری، حج و اتحاد اسلامی، حج و منزلت زن، حج و سلامت و حج، مقاومت  اسلامی و فلسطین به تریتب به عنوان روزهای دوم تا هفتم این هفته نامگذاری شده است.

شریفی با اشاره به برنامه های هفته حج در استان، اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه حج، نمایشگاه سوغات ویژه حجاج برای سومین سال متوالی، اهدای خون 35 نفر از کارگزاران ، انتقال ماکت کعبه از مکان حج و زیارت استان به میدان امیر چقماق از جمله برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: تجدید بیعت با سومین شهید محراب آیت الله صدوقی و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای گمنام و هفتم تیر و شهدای عتبات عالیات، شرکت در مراسم دعای کمیل در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)، برگزاری جشن فارغ التحصیلی اولین دانش آموختگان دانشکده حج و زیارت استان،  اجرای نمادین مناسک حج در روز جمعه گذشته برای زائرین شهرستان ‎ها و روز شنبه و یکشنبه نیز برای زائران مرکز استان از دیگر برنامه های هفته حج است.

مدیر حج و زیارت استان از آغاز پیش ثبت ‎نام عتبات عالیات از روز گذشته در استان خبر داد و گفت: این امر تا ساعت 24 روز شنبه 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در حج تمتع با برنامه ریزی های انجام شده تعداد 13 کاروان (4 کاروان 160 نفره، 4 کاروان 135 نفره، 5 کاروان 115 نفره) و در مجموع یک هزار و 756 نفر و  89 نفر به عنوان عوامل اجرایی به سرزمین وحی مشرف می شوند.

وی ادامه داد: از تعداد زائران ،  905 نفر زن و 851 نفر مرد هستند و جوان ‏ترین زائر 19 ساله و مسن ترین  88 ساله است.

شریفی از افزایش 7 درصدی زائران در سال جاری خبر داد و گفت: اعزام زائرین در قالب پنج پرواز انجام می شود که اولین پرواز 29 شهریورماه و اعزام‎ های بعدی در روزهای چهارم، پنجم و ششم مهرماه خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان یزد به حج عمره اشاره کرد و اظهار داشت: در حج عمره امسال 27 هزار و 118 نفر در قالب 185 گروه طی 94 پرواز از 4 دی ماه 92 لغایت 4 تیرما 93 مشرف شده ‎اند.

وی حداقل هزین سفر حج عمره را دومیلیون و 200 هزار تومان و حداکثر سه میلیون و 115 هزار تومان  اعلام کرد و گفت: در حج امسال نسبت به سال قبل شاهد افزایش 20 درصدی بودیم و مدت اقامت نیز از 12 روز به 10 روز کاهش یافت.

مدیر حج و زیارت استان در مورد عتبات عالیات نیز گفت: در شش ماهه اول امسال 10 هزار و 771 نفر در قالب 126 گروه زمینی و 189 گروه هوایی به عتبات عالیات مشرف شدند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام مقام رهبری در حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست گفت: امسال 13 کاروان شامل کاروان 160 نفره، 130 نفره دارای روحانی و معین و 115 نفره فقط روحانی به حج مشرف می شوند.

حجت ‎الاسلام سید حسن میررحیمی افزود: برگزاری جلسات آموزشی برای حجاج بیت الله الحرام ، همایش نمادین مناسک حج و شرکت 1760 نفر زائر در این همایش از جمله برنامه های اجرایی بوده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا