فتنه‌گران و اخراجی‌ها برای دانشگاه‌‌ها تصمیم می‌گیرند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه‌گران و اخراجی‌ها این روزها با تشکیل هیات‌هایی برای دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الیاس نادران در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان موافق استیضاح ،گفت: در بحث استیضاح دوستان دلایل خود را به محضر وزیر فرستادند، اما امروز به مواردی که مدنظر بود پاسخی داده نشد و انتظار می‌رفت که وزیر علوم به موارد استیضاح به صورت مورد به مورد پاسخ دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش امضاهای استیضاح طی 10 روز اخیر گفت: در این مدت تعداد امضاها به 60 نفر رسیده است و به طور حتم با طی روند گذشته امضاها باز هم بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه ما این است که در میحط دانشگاهی متاسفانه مسائل علمی و پژوهشی تحت‌الشعاع گرایشات انحرافی قرار گرفته است.

نادران با بیان اینکه چرا استیضاح وزیر علوم در هفته دولت برگزار می‌شود، گفت: آیا ما مقصر این موضوع هستیم که رئیس جمهور آن را در اردبیل اعلام می‌کند. نمایندگان از اسفندماه سال گذشته و پس از اینکه متوجه شدند امور وزارت جز با استیضاح علاج نخواهد یافت به فکر استیضاح افتادند و اصل استیضاح نیز 3 ماه پیش تقدیم هیات رئیسه شد.

وی ادامه داد: برای اصلاح امور رایزنی‌هایی صورت گرفت و تلاش نمایندگان این بود که موارد ادله استیضاح در مسیر درست قرار گیرد اما متاسفانه جواب مثبتی در این زمینه دریافت نشد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به پیشنهاد مشاور رئیس جمهور برای برکناری اشخاص مورد استیضاح گفت: به این اشخاص پیشنهاد شده برای جلوگیری از دهن‌کجی به مجلس نامه خداحافظی خود را بنویسند. از دیشب هم به ما فشار آورده‌اند که اگر این دو نفر بروند مسئله حل است؟ مگر ما به دنبال سیاسی‌کاری هستیم، اگر حق بود که این اشخاص بمانند که حرفی نیست و اگر حق به رفتن است که حتما باید می‌رفتند.

وی ادامه داد: امروز درد وزارت علوم با رفتن این دو نفر درمان نمی‌شود.

نادران خطاب به وزیر علوم گفت: ما شما را به عنوان شخصی متدین قبول داریم اما مشکل این است که شما مدیریت نمی‌کنید، مدیریت می‌شوید و دیگران برای شما دولت در سایه تشکیل داده‌اند. مسئله این است که فتنه‌گران و افراطی‌ها هیات‌هایی تشکیل داده و برای دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر این نظر را قبول کرد منفعل می‌شود و اگر رد کرد مشروعیت را در بین دانشگاهیان از دست می‌دهد. اگر قرار بود که اقدام قانونی مستند به شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهید، مصوبه گرفته و آن را انجام می‌دادید و هیچکس مانع آن نبود. 

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: شما سرپرستی را که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورده است را ابقا کردید و هنوز من خبر تعویض آن را ندارم مگر اینکه طی یکی دو روز اخیر این اتفاق افتاده باشد.

نادران گفت: دانشگاه تهران با این سوابق و اثرگذاری و رتبه علمی که در کشور دارد با سرپرست اداره می شود، آیا در بین این همه مدیر، مدیر لایقی نبود، حتما باید با لجبازی پیش برود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به سخنان وزیر که اعلام کرده بود مدت مدیریت رئیس قبلی زیاد بوده است گفت: 6 ماه دیگر صبر می کردید تا یک مدیر لایق و هم رأی خودتان پیدا کنید.

وی با اشاره به سخنان وزیر علوم مبنی بر سیاه نمایی استیضاح کنندگان از وضعیت کشور گفت: ما سیاه نمایی می کنیم؟ رسانه های بیگانه را ببینید،‌ آیا آنها از استیضاح کنندگان حمایت می کنند یا آنها را متهم؟ ما داریم آب به آسیاب آنها می ریزیم یا رفتار وزارت علوم و ستاد جنگی که در این وزارتخانه تشکیل شده است؟

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سخنان موافقین استیضاح درباره برگشت اخراجی ها گفت: کاش درباره کیفیت برگرداندن این اخراجی ها نیز توضیح می دادند که پس از 6 ماه تذکر،‌ سؤال و پیگیری حکم اخراج زده شده است و تا آنجا که من اطلاع دارم تا تاریخ پنجم تیرماه که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شما نامه زدند هنوز شما حکم اخراج را صادر نکرده بودید.

نادران با تأکید بر اینکه این اخراجی های مفاسد اخلاقی داشته اند، گفت: دختران دانشجوی این کشور از دست آنها در امان نبودند و خودکشی کردند اما شما 13 نفر از آنها را به پیام نور برگرداندید، حتما باید فشار بیاوریم تا موارد را یکی یکی اصلاح کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان وزیر علوم که گفته بود در سال 91 استعلام کرده است گفت: شما درباره ورودی های سال 92 و نه 91 که 140 نفر در کارشناسی ارشد و 23 نفر در دوره دکتری را ثبت نام کردید،‌ چه کردید؟ استعلام گرفته بودید؟

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات رسما در نامه ای رد صلاحیت آنها را به استناد مفاسد اخلاقی و سوابق گروهکی و معاندی اعلام کرده بود اما شما مرتب استعلام می گرفتید.

نادران گفت: وزارت اطلاعات نظر خود را رسما درباره آقای سمنانیان اعلام کرده بود، از آبان ماه تاکنون درباره ایشان چه کردید؟ آیا تلاش برای گرفتن استعلام تا اینکه نتیجه مثبت شود مشکلی را علاج می کند؟

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای نقویان گفت 30 تا 40 پرونده را دیده است که ادله اخراج همه آنها روشن بوده اما به دانشگاه برگشته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما درباره دانشجویان ستاره دار حرفی نزدیم گفت: ما درباره کسانی که صلاحیت اخلاقی و سیاسی نداشته اند و دانشگاه را به عنوان عقبه گروه های سیاسی معاند نظام تعبیر می کنند نگرانیم.

وی با اشاره به اتفاقات سال 57 و 58 و انقلاب فرهنگی و با طرح این سؤال که چرا انقلاب فرهنگی شد گفت: چون دانشگاه ها محل جذب جوانان این کشور شده بود برای گروه های بیرونی که اسلحه را بیرون دانشگاه دست آنها می دادند.

نادران همچنین گفت: نگرانی ما این است که شما محیط دانشگاه را به یک محیط سیاسی تبدیل کنید که یا به دلیل دهن کجی به مجلس افرادی را سر کار گذاشته‌اید و یا به دلیل تعلقات و فشارها از جای دیگر و اینها برای ما سال های 88 دیگری می سازد.

وی با اشاره به اظهارات مخالفات استیضاح تصریح کرد: آقای هروی فرمودند مخالف بودم اما موافق شدم پس متقابلاً اجازه دهید کسانی که امروز می بینند وزارتخانه زیر فشارهای دیگران اداره می شود، نگران باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین گفت: جوسازی کردند که وزیر 9 ماه بیشتر نبوده و یادمان باشد که در همین مجلس وزیر دولت همسو با مجلس را بعد از دو ماه کار استیضاح و عدم رأی اعتماد دادیم چرا که با کسی عقد اخوت نبستیم.

وی افزود: نمایندگان را متهم می کنید که این ها رانت می خواهند اما آقای فرجی دانا یادمان باشد که در دادگاه عدل الهی روشن می شود و ما هرگز چنین درخواست هایی نکردیم و دلمان از مسائلی درد آمده است.

این نماینده خواهان استیضاح در ادامه اظهارات خود گفت: یکشنبه قبل از تعطیلات مجلس با آقای ابوترابی نشستیم و التماس شما را کردیم تا به دغدغه های ما اهمیت دهید و ما نیز کمک می کنیم.

نادران در تشریح دغدغه های خود تأکید کرد: جریان سیاسی عقده دار از انقلاب در فتنه 88 فرصتی یافتند که امروز در محیط دانشگاه ما فعالیت کنند.

وی ادامه داد: قصد تکرار فیلم ها را ندارم اما اگر دانشگاه ها آرم است دلیل دارد که فتنه گر جولان می دهد و حزب اللهی ها خون دل می خورند و به خاطر مصالح نظام سکوت می کنند و برای همین هنوز دانشگاه آرام است.

نادران همچنین افزود: شما برای دانشگاه علم و صنعت سرپرست تعیین کردید و جریانی در دانشگاه خوشش نیامد و با سر و صدا شیشه شکست.

وی ادامه داد: نگرانی داشتیم که از قول آقای انصاری نقل شد که وزیر برود یا نرود سیاست‌ها همین است تکذیب شد که البته خوشحال شدیم و بعد این اظهار تکذیب شد.

همچنین نادران در جریان اظهارات خود اقدام به پخش فایل صوتی منتسب به رضا فرجی دانا کرد که در این فایل صوتی نقل می شد "من نمی توانم همچنان به نمایندگان رانت دانشگاه و دانشکده و رشوه بدهم تا با آنها به چالش نرسم ".

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خاتمه تأکید کرد: این نماینده ها اقلیت نیستند و از همه فراکسیون های مجلس هستند و دغدغه های آنان نه این حرف ها است که دکتر فرجی دانا می گویند بلکه نگرانی نظام را دارند./


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا