منصوبان فرجی‌دانا در فتنه ۱۸ تیر و ۸۸ دست داشته‌اند/ دشمنان به دانشگاه چشم طمع دوخته اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کردند دانشگاه را مقابل نظام و انقلاب قرار دهند، گفت: متاسفانه در زمان وزارت شما هیچ گونه مقابله ای با جریان های فتنه انجام نشده است ومنصوبان شما در فتنه ۱۸ تیر و ۸۸ دست داشته‌اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، محمد حسن آصفری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی بالاخص بعد از سال 76 دشمنان انقلاب سعی کردند دانشگاه را مقابل انقلاب و نظام قرار دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که دانشجویان و دانشگاهها قبل از انقلاب با رژیم شاه مبارزه کرده بودند طرح دشمن این بود که این بار دانشجویان را به مبارزه با انقلاب اسلامی بکشاند تا با سوء استفاده از منزلت  اجتماعی دانشجویان به انقلاب لطمه وارد کند.

وی ادامه داد: از سال 76 به بعد بعضی از جریان‌های سیاسی هم سعی کردند با استفاده ابزاری از دانشجویان کسب قدرت کنند و فراموش نمی کنیم که شعار دفتر تحکیم وحدت در انتخابات مجلس ششم شعار انتخاباتی نبود بلکه شعارهای براندازی و ساختارشکنانه بود و نتیجه این توطئه داستان غم انگیز 18 تیر سال 77 شد که همه عمق آن فاجعه را به یاد دارند.

آصفری ادامه داد:‌ چاپ و نشریات در بیرون از دانشگاه با عنوان دانشگاهی با صفحات بسیار وزین و رنگین و به صورت گسترده با عنوان نشریات سلام بوده است در این رابطه ما قائله سلام را فراموش نکرده ایم در سطح دانشگاه ها بی توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عزل و نصب ها که فرمودند با شعار اعتدال نمی توان نیروهای ارزشی و اصولگرا را از صحنه خارج کرد.

وی ادامه داد:‌من یک نمونه از انتصابات کسانی که اخیرا با حکم وزیر علوم در دانشگاه مشغول به کار شده است را می گویم این فرد از عناصر فعال دانشگاه در فتنه 88 تنها عضو هیأت علمی شرکت کننده در اجتماعات دانشجویی حامی میرحسین موسوی در تهران سابقه دستگیری در اغتشاشات سال 77 و 88، بوده است از طرف دیگر دست داشتن در جریانات فتنه انگیزی بخشی دیگر از سابقه این فرد است از طرفی دیگر بر اساس سخنان قابل تأمل این فرد ما باید دانشجویی را تربیت کنیم که 16 آذر و دوم خرداد را بیافریند و اسلامی شدن دانشگاه ها موضوع دست چندمی است حرمت شکنی برخی مقدسات مذهبی در دانشگاه و استقبال وی از توهین به نمادهای مذهبی از جمله محاسن آقایان که از جمله گفته های وی می توان به این جمله اشاره کرد که ریش مال انسان نیست بلکه برای حیوان است.

آصفری ادامه داد: اینگونه انتصابات چه معنی و مفهومی دارد از طرفی دیگر زیر سؤال بردن فرمایشات امام(ره) بخشی دیگر از سخنان این افراد است به طور مثال یکی از اساتید خانم که از سوی فرجی دانا منتصب شده می گوید من شکلات نیستم، مروارید نیستم، وسیله تفریح نیستم، اسباب زیاد نسل نیستم، عامل فساد مردان نیستم، ناموس هم نیستم، من یک زن هستم،‌ یک انسان که برابر و آزاد آفریده شده نه بهشت زیر پای من است و نه جهنم و افتخار فرستادن مردان به معراج هم نصیب کس دیگری شود بلکه می خواهم خودم به معراج بروم.

وی ادامه داد:‌این جمله که امام فرمودند مرد از دامن زن به معراج می رود و این جمله که ائمه فرمودند که بهشت زیر پای زن است از این رو انتصاب افراد مسئله دار و محکوم در آشوب ها و سوء استفاده از شبکه های مجازی و رسانه ای و به صورت گسترده به اساتید دانشگاه مطالبی ارسال می شود به طور مثال جملاتی را که در یک مرحله به حدود 400 استاد ارسال شده را می گویم.

 

آصفری ادامه داد: عواقب فاجعه 18 تیر سال 78  ادامه داشت البته بسیاری از دانشجویان در همان سالهای در مقابل این توطئه ایستادند و جریان های سیاسی فرصت طلب و قدرت طلب نتوانستند دانشگاه را در مسیر اهداف شوم خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ده سال بعد از آن سال یعنی در سال 88 باز هم همان جریان سیاسی در فتنه 88 به سراغ دانشگاهها رفت که حوادث تلخی در دانشگاهها به وجود  آورد که همه به یاد داریم مردم هم در 23 تیرماه سال 78 و 9 دی ماه 88 جواب این فتنه انگیزی را دادند.

وی ادامه داد: نکته مهم که همان اندازه که دشمنان به دانشگاه چشم طمع دوخته اند نظام جمهوری اسلامی به دانشگاهها امید بسته اند.

آصفری گفت: نظام  در عین حالی که دانشگاه و دانشجو را عنصری سیاسی ، اجتماعی و صاحب هشیاری و بصیرت می خواهد تاکید دارد که دانشگاه باید محیط پرورش علم و دانش و فضای پیشرفت و پشتوانه اقتصاد دانش بنیان باشد نباید تشنجات سیاسی و درگیری های جناحی محیط دانشگاه را آشفته کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به فرجی دانا افزود: با این انتسابات، با این بی درو پیکری در فضای دانشگاهها و انتخاب افراد مسئله دار نمی شود فضای دانشگاه را علمی کرد آیا خبر دارید جناب آقای فرجی دانا که از سوم مهرماه سال 92 تا 21 خرداد 93 چه اتفاقاتی در دانشگاههای کشور شکل گرفته است که اگر تدبیر نیروهای دلسوز انقلاب نبود قائله کوه دانشگاه را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که باعث پدید آمدن بستر مناسب برای حضور معاندین و دشمنان انقلاب در دانشگاه شده است و کسانی که برای رسیدن به اهداف شوم خود دانشگاه را بهترین مکان برای ترویج تفکرات ضد دین و سخره گرفتن ارزش ها و آرمان هایی که مردم برای آن خون داده اند می دانند به راحتی در دانشگاهها به انجام کارهای خود می پردازند.

آصفری گفت:  اقداماتی که در دانشگاهها در طول یک سال گذشته شکل گرفته براساس مستنداتی که  عبارتند از توزیع شبنامه منافقین در بعضی از دانشگاهها، انکار علنی معاد و باورهای دینی در بعضی از دانشگاهها و زیر سوال بردن واقعه عظیم عاشورا و توزیع شبنامه های سیاسی در حمایت از آشوب گران و عناصر اصلی فتنه، ممانعت از برگزاری راهپیمایی 13 آبان که روز مبارزه با  استکبار جهانی نام گذاری شده است.

وی خطاب به فرجی دانا افزود: در زمان تصدی شما جمع آوری بنرهای ضد آمریکایی به بنا به فرمایش رهبر انقلاب و همه ملت، آمریکا دشمن درجه یک برای ملت ایران می باشد به ویژه کتب پوچ گرایی و انحرافی و انتقادی در دانشگاهها، حمایت از زندانیان ضد انقلاب و عوامل پژواک و تلاش برای آوردن آشوب به دانشگاهها که این گونه  اطلاعیه ها  و نشریاتی که در آن پنجشنبه خونین اوین را نامگذاری کنند و توزیع آن با هزینه بیت المال در دانشگاهها چه مفهومی دارد آیا غیر این است که بخواهد قائله هایی چون 18 تیر را در دانشگاه به راه بیندازند؟

وی ادامه داد: چه کسی این اتفاقات را دیده؟ چرا برای نظام سیاه‌نمایی می‌کنید؟ از یک طرف رسانه‌های بیگانه ضدانقلاب بر علیه نظام شایعه‌افکنی و سیاه‌نمایی می‌کنند و از طرف دیگر در فضای دانشگاهی با عنوان عضو هیات علمی و ریاست دانشگاه اینگونه علیه نظام جوسازی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بر وجود نشریات معاند با نظام در دانشگاه تاکید کرد و گفت: بیش از یکصد نشریه غیرهمسو با نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها چاپ و توزیع می‌گردد که روز به روز بر تعداد این نشریات افزوده می‌شود که این نشریات در آینده به چالشی برای جنبش دانشجویی تبدیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌این نشریات نه تنها در دانشگاه‌های تهران بلکه در دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، مشهد و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر نیز چاپ و توزیع می‌شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشریات هیچ مجوزی ندارند، گفت: آقای وزیر می‌گوید نشریات دانشجویی در هیات نظارت و کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما فقط یکصد نمونه نشریه بی‌مجوز شناسایی کرده‌ایم که با امکانات بیت‌المال منتشر می‌شوند و مطالب انتقادی و ضددینی را به خورد جوانان ما می‌دهند.

آصفری ادامه داد: پس از آنکه آیت‌الله مکارم شیرازی، وزیر علوم را به دعوت نپذیرفت، نامه‌ای توسط یکی از روسای دانشگاه‌ها که به حکم فرجی دانا به ریاست این دانشگاه منتصب شده بود، نامه‌ای برای آیت‌الله مکارم شیرازی می‌نویسد که همه این نامه دو صفحه‌ای اهانت‌آمیز است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در قرائت این نامه گفت: "ما دانشگاهیان با شما حوزویان در مسائل بنیانی علمی و دانشگاهی اختلاف اساسی داریم و هیچگاه به وحدت و یگانگی نمی‌رسیم. شما از واقعیت دانشگاه‌های ایران بی‌خبر هستید. شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوانید و تشخیص شما نادرست است".

وی در ادامه سخنان خود برای دفاع از استیضاح وزیر علوم گفت: رضا فرجی دانا باید نظر خود را در مورد برخی از اشخاصی که در دانشگاه‌ها به ترویج فرق ضاله بهایی و وهابیت می‌پردازند به صورت شفاف اعلام کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاه‌نمایی،‌ ترویج عقاید مارکسیستی،‌ اهانت به آرمان‌های انقلاب، سیاه‌نمایی علیه مجلس و صداوسیما،‌ تطهیر برخی از چهره‌های سیاسی مسئله‌دار، تلاش جهت کمرنگ‌شدن نقش استکبار و کودتای 28 مرداد، زیر سوال بردن پشتوانه تئوریک انقلاب اسلامی، تمجید از آقای منتظری و مخدوش دانستن نظریه ولایت فقیه و ایجاد شبهه دینی از جمله مواردی است که این روزها در دانشگاه‌ها به‌وضوح دیده می‌شود. /


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا