میرمحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره آزاده سرافراز " حجه الاسلام ابوترابی " و تجلیل از آزاده بزرگوار استان " دکتر سید عباس پاکنژاد" ، جلوه های زیبای مقاومت در اسارت و حضور در بسیج را، به حضور در مدرسه عشق تشبیه کرد و عنوان نمود: امیدوارم که همه در این مدرسه عشق و در بسیج حضور مصمم و مطمئن داشته باشیم و همه دانشجو یا فارغ التحصیل مدرسه عشق باشیم و بسیج مستضعفین را جهانی کنیم و به لطف الهی ، حاکمیت اسلام بر جهان را، با همت والا، اخلاق ارزشمند، متانت و بزرگواری، فهم و شعور بالا و توانمندی علمی در دنیا حاکم کنیم و مردم و مستضعفین جهان را از شر مستکبرین نجات دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح یکشنبه 26 مردادماه در همایش تجلیل از آزادگان سرافراز که به مناسبت سالگرد آغاز ورود این عزیزان به میهن در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، آنرا موجب تقویت همدلی ها و یادآور خاطره های بسیار ارزشمند ایام انقلاب و دفاع مقدس دانست و با اشاره به ویژگی های ممتاز آزادگان عزیز در برابر فشارها و شکنجه ها و عواملی که باعث مقاومت آنها در اسارت شد گفت: اولین ویژگی این عزیزان، ایمان به غیب آنهاست چرا که کسانی که به غیب ایمان دارند از مصائب دنیوی ابایی ندارند.
استاندار یزد، اعتقاد به کلام الهی را به عنوان دومین ویژگی آزادگان عزیز مطرح کرد و خاطر نشان نمود: کسانی که مقاومت و پایمردی دارند، از قران کریم درس زندگی گرفته اند
وی ویژگی بعدی را بهره گیری از الگوی مقاومت و پایمردی توسط این عزیزان ذکر کرد و افزود: ما حضرت سیدالشهدا (ع) را به عنوان شایسته ترین الگوی مقاومت در مبارزه با کفار و دشمنان اسلام در تاریخ مان داریم و با پیروی از این الگو هیچ مشکلی در زمینه مقاومت و پایمردی و شهادت برای ما ایجاد نخواهد شد.
میرمحمدی اطاعت از رهبری را به عنوان دیگر ویژگی ممتاز آزادگان سرافراز بیان داشت و خاطر نشان نمود: به عنوان مثال، مردم ما به دلیل اعتقاد و ایمانی که به رهبری و مسیر هدایت درست ایشان داشتند، به محض اینکه امام دستور شکست حصر آبادان را داد، همه جوانان غیور این مملکت به سمت جبهه حرکت کردند و در اندک زمانی حصر آبادان را شکستند، بنابراین یکی از ویژگی های آزادگان اطاعت از رهبری است.
وی داشتن پشتوانه مردمی را نیز از موارد دلگرم کننده برای آزادگان ذکر کرد و افزود: این امر سبب شد تا آنها دلگرم شوند و احساس کنند با یک امت همراه هستند و این امر مقاومت آنها را افزایش داد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه ابراز داشت: این ویژگی ها موجب شد که آزادگان سر افراز ایران اسلامی تحت آزار ها و شکنجه ها و سختی هایی که از سوی رژیم بعث عراق به آنها تحمیل می شد، مقاومت و پایداری کنند و زیر بار خواست های آنها نرفته و آنها را آرزو به گور کنند.
استاندار یزد در ادامه با قرائت آیه ای از قران کریم بدین معنی : (کسانی که در راه خدا جهاد کرده و شهید می شوند اینها جزو مردگان نیستند جزو زندگانی هستند که خدا به آنها روزی عنایت می کند و رزق و روزی شان را از خدا می گیرند و این بزرگترین پاداش است) خاطر نشان نمود: عزیزانیکه در اردوگاه های رژیم بعثی عراق با همه سختی ها گذران می کردند ، به امید ثواب و پاداش الهی بودند و این نشان از اعتقاد آنها به ماهیت این آیه شریفه بود، بنابراین یکی از ویژگی ها این است که به پاداش و وعده الهی اعتقاد داشته باشند.
میرمحمدی با اشاره به دشمنیهای آمریکا و سابقه آن از زمان حکومت طاغوت تا حمله به طبس و دفاع مقدس علیه مردم ایران گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که آمریکا با اسلام دشمن است و این را از همان ابتدا حضرت امام(ره) فرمودند.
وی خاطر نشان ساخت: وقتی اتحاد و همبستگی ملت ، انقلاب را آسیب نا پذیر کرد و دشمنان دیدند که از این طریق نمی توانند این ملت را شکست دهند. توطعه های دیگری کردند و از جمله لبنان و فلسطین را با اسرایل درگیر نمودند و در کشور های اسلامی، نقطه به نقطه کانون آتش و خون بر پا کردند تا مسلمانان را تضعیف کنند.
میرمحمدی سپس با طرح این سوال که مسلمانان جهان چه زمانی میخواهند از خواب بیدار شوند و به این توطعه های دشمن پی ببرند؟ افزود: امروز شاهدیم که در خیلی از موارد متاسفانه بی توجهی مسلمین در اتحاد و همبستگی باعث شده که برخی نقاط جهان اسلام آسیب پذیر شود و در کشور های اسلامی شاهد جنایات بی شرمانه آمریکا و کشتار بی گناهان و کودکان و زنان باشیم و طبیعی است که غیرت هر مسلمانی با دیدن چنین صحنه هایی به جوش آمده و تحریک می شود تا به هر صورت، از این مردم مظلوم دفاع نمایند.
استاندار یزد سپس تاکید کرد: بر همه مسلمانان تکلیف است که اتحاد و همبستگی جهانیشان را حفظ کنند و بدانند که در مقابل دشمن باید مقاوم باشند و در این راه و در عرصه مقاومت و پایداری، همت و ایستادگی و در دفاع از خاک و سرزمین و دین و ناموس و اعتقادشان از ملت شریف ایران الگو بگیرند .
میرمحمدی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آزاده سرافراز " حجه الاسلام ابوترابی " و تجلیل از آزاده بزرگوار استان " دکتر سید عباس پاکنژاد" ، جلوه های زیبای مقاومت در اسارت و حضور در بسیج را، به حضور در مدرسه عشق تشبیه کرد و ابراز امیدواری نمود:
امیدوارم که همه در این مدرسه عشق و در بسیج حضور مصمم و مطمئن داشته باشیم و همه دانشجو یا فارغ التحصیل مدرسه عشق باشیم و بسیج مستضعفین را جهانی کنیم و به لطف الهی ، حاکمیت اسلام بر جهان را، با همت والا، اخلاق ارزشمند، متانت و بزرگواری، فهم و شعور بالا و توانمندی علمی در دنیا حاکم کنیم و مردم و مستضعفین جهان را از شر همه مستکبرین نجات دهیم.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا