مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نحوه تیم‎داری استان یزد تاکنون را ابتر خواند و گفت: متاسفانه استان در بحث حامیان مالی تیم‎ها نیز راه را در گذشته به اشتباه رفته ‎است.

مسعود شریعتی" امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که هنوز در رابطه با حمایت مالی شهرداری یزد از نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته اول فوتبال کشور، نتیجه قطعی حاصل نشده است، گفت: البته مذاکراتی با شورای اسلامی یزد، شهردار و معاون سیاسی امنیتی استاندار در این باره صورت گرفته تا در صورت امکان شاهد ایجاد یک باشگاه پایدار و منسجم باشیم.

وی افزود: البته اگر این توافق نتیجهبخش نباشد قطعاً با حداقل‎های ممکن ولی با نگرش جدیدی حضور در لیگ دسته یک کشور را دنبال خواهیم کرد.

به گفته شریعتی، وی از قبل از تصدی پست مدیر کلی اداره ورزش و جوانان استان نیز به ورند تیم داری استان گلایه و آن را در خور شان استان نمی‎دانسته است.

این مسئول با تاکید بر این نکته که باید یک برنامه منسجم در این رابطه تعریف شود، اظهار کرد: متاسفانه نحوه تیم داری در یزد ابتر مانده است چرا که نه ورودی و نه خروجی مشخصی ندارد و علت ان نیز نبود یک باشگاه ثابت و منسجم در استان بوده است.

وی افزود: متاسفانه در بحث حامیان مالی تیم‎ها نیز مسئولان مربوطه در گذشته راه را به اشتباه رفته‎اند به نحوی که حاشیه‎های فنی و ورزشی تیمهای مورد حمایت واحدهای اقتصادی به سمت مدیران این واحدها کشیده شده و نهایت باعث دلزدگی آنها در این مورد شده است.

شریعتی با اشاره به وجود 77 طرح نیمه تمام ورزشی در استان یزد، این طرح‎ها را از میراث گذشتگان برای مدیریت جدید ورزش استان یاد کرد و گفت: این طرح‎ها شامل 26 طرح ملی، 32 طرح استانی، 17 طرح ملی و استانی و چند طرح خیری است.

وی تکمیل این طرح‏ها به جز طرح نیمه تمام مجموعه بزرگ ورزشی شهر یزد را نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار خواند و گفت: خوشبختانه در حالی که سرانه ورزش و جوانان از اعتبارات استانی در کشور 4.7 درصد است، این میزان با عنایت مسئولان استان به تکمیل طرح‎های ورزشی 7.3 درصد است.

وی بودجه پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته چهار میلیارد تومان اعتبار جاری و 12 میلیارد تومان اعتبار عمرانی اعم از ملی و استانی برای این اداره کل تخصیص یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر این که اعتبارات استانی و دولتی به هیچ وجه جوابگوی تکمیل طرح‎های عمرانی استان نیست، اعلام کرد: با نظر مساعد دولت طرح‎های زیر 50 درصد پیشرفت در صورت تمایل خیرین و سرمایه‎گذاران برای تکمیل و بهره برداری یا همان کاربری به انها واگذار می‎شود.

شریعتی از عمده برنامه‏های خود نیز به نیاز مرکز استان به داشتن یک مجموعه کامل و منسجم وررزشی اشاره کرد و افزود: ساماندهی طرح‎های نیمه تمام ورزشی، افزایش اعتبارات موجود، ایجاد ساختمان جدیدی برای اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به استقرار کنونی این اداره در خوابگاه سالن ورزشی شهید صدوقی، در نظر گرفتن مکانی برای استقرار هیات‎های ورزشی به صورت منسجم و افزایش قهرمانان ورزشی از طریق استعدادیابی و حمایت مالی از این نخبگان ورزشی از عمده این برنامه‎هاست.

این مسئول در بخشی از سخنانش به ظرفیت‎های موجود مغفول مانده در استان اشاره کرد و تصریح کرد: بهرهبرداری لازم از وجود بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی استان در تامین مالی تیم‎های ورزشی، شناسایی استعدادهای جوان موجود در استان و پرورش آنها، احیای ورزش‎هایی که در گذشته استان جایگاه خوبی در انها داشته است، حمایت از رشته‎های مورد استقبال جامعه و توجه به ورزش همگانی به معنای واقعی ان نه تنها در حد برگزاری همایش‎های پیادهروی سالانه، را این از ظرفیت‎های مغفول خواند که باید به آنها توجه شود.

وی در حوزه جوانان نیز با اشاره به وجود 315 هزار جوان در استان و گستره وسیع این بخش، عنوان کرد: علاوه بر تاکید به افزایش تشکل‎های غیردولتی جوانان،  فعال کردن ستاد ساماندهی جوانان استان به ریاست استاندار یزد و دبیری مدیر کل ورزش و جوانان استان را مد نظر داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در این رابطه افزود: این ستاد دارای کمیته‎هایی با موضوعات مختلف با دبیری ادارات کل مربوطه خواهد بود که براساس برنامه‎های پیشنهادی هر یک که در ستاد ساماندهی جوانان مصوب شده است، فعالیت خواهند کرد.

وی در مورد تغییرات کادر مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال تصدی خود در راس این اداره کل، عنوان کرد: دیدگاه ما حرکت تمام عرصه‎های این حوزه به سمت مثبت و ارتقاء است لذا به همکاران خواسته‎ایم که این تغییر را ابتدائاً در خود اعمال کنند و سعی کنند تا جایگاه مجموعه تحت وظیفه خود را ارتقاء بخشند ولی در صورت تغییر نکردن این جایگاه قطعاً خود آنها را تغییر خواهیم داد.

شریعتی در مورد عملکرد ضعیف برخی هیات‎های ورزشی استان نیز گفت: در دیدار با مسئولان این هیات‎ها نیز خواستار هدف‎گذاری، برنامهریزی و تدوین تقویم اجرایی برنامه‎هایشان شده‎ایم و امیدواریم که در این رابطه موفق عمل کنند چرا که در غیر این صورت برای برنامه‎های دیگر با فدراسیون‎های مربوطه رایزنی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته هیات‏های ورزشی استان در دو سال گذشته نه تنها موفق به جذب حامی مالی نشده‎اند بلكه از اعتبارات دولتی نیز محروم بوده‎اند و لذا سعی داریم با تامین اعتبار برای آنها، حداقل‎های ممکن را برای فعالیتشان فراهم سازیم.

این مسئول در این باره با اشاره به وجود 45 هیات ورزشی در استان یزد، گفت: در حال حاضر استان یزد دارای 62 هزار و 100 ورزشکار سازمان یافته شامل 36 هزار و 500 ورزشکار مرد و 25 هزار و  600 ورزشکار زن است.

شریعتی تعداد ورزشکاران غیر سازمان یافته استان را نیز 40 هزار و 575 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  قریب 22 هزار نفر مرد و بیش از 18 هزار نفر زن هستند.

لازم به ذكر است : در پايان از خبرنگاران ورزشي استان با اهدا لوح سپاس تجليل به عمل آمد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا