گروهی از دانشجویان یزدی که در دانشگاه های شهرهای مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند از خانه سالمندان نشاط مهریز بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی خانه سالمندان، صبح امروز 26 اَمرداد 93 گروهی از دانشجویان با صفا و خونگرم یزدی که در دانشگاه های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند با مشایعت آقای دکترابویی مدیرعامل آسایشگاه، از سالمندان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید دانشجویان با حضور میان سالمندان، کنار این عزیزان به گفت و گو نشستند و با میوه از این عزیزان پذیرائی کردند و همچنین به اجرای موسیقی پرداختند.

از نکات جالب توجه در اجرای موسیقی توسط دانشجویان، سرازیر شدن اشک های سالمندان و بروز احساساتشان بود که در پی آن نیز یکی از سالمندانِ هنرمند با صدای کهنه و کمی خسته اما دلنشین ، غزلی از حافظ را خواند:

زلف بر باد مده تا نَدَهی بر بادم                      ناز بنیاد مکن تا نکنی بنیادم

مِی مخور با همه کس تا نخورم خون جگر        سر مکش تا نکشد سر به فلک فریادم

زلف را حلقه مکن تا نکنی دربندم                  طُره را تاب مده تا ندهی بر بادم

یار بیگانه مشو تا نَبَری از خویشم                  غم اَغیار مخور تا نکُنی ناشادم

...

در ادامه این بازدید دانشجویان در سالن اجتماعات خانه سالمندان حضور یافتند و جناب آقای دکترابویی درمورد آسایشگاه و خدمات خانه سالمندان توضیحاتی ارائه نمودند.

آقای دکتر ابویی با اشاره به صعودی بودن جمعیت رو به سالمند کشور و افزایش امید به زندگی از 65 سال به 73 سالگی در خصوص زندگی سالمندان در آسایشگاه گفت: احترام و منزلت سالمندان در نزد خانواده ها به خصوص خانواده های یزدی جایگاه خاص خود را دارد اما در پاره ای موارد مثلا سالمندی دارای فرزند نبوده و به علت کهولت سن دیگر نمی تواند به تنهایی زندگی کند و جایی بهتر از خانه سالمندان برای وی باقی نمی ماند در موارد معدودی هم که خانواده ای مجبور شده اند سالمند خود را درآسایشگاه بستری نماید معمولا از روی بی مهری و بی وفایی نبوده است بلکه خانواده او ناگزیر بوده است زیرا نگهداری از سالمندی که آلزایمر دارد و یا دچار سکته مغزی و معلولیت می باشد در خانه ها و آپارتمان های امروزی عملا غیر ممکن است مخصوصا اگر سطح درآمد خانواده ای پایین باشد جایی دیگر جز خانه سالمندان نمی ماند .

مدیرعامل خانه سالمندان در ادامه با اشاره به مراکر روزانه سالمندان نیز گفت: در راستای سیاست های سازمان بهزیستی مبنی بر توانمندسازی سالمندان، مراکر روزانه سالمندان در کشور در حال توسعه می باشد و مرکز جامع سالمندان مهریز اولین مرکزی در استان یزد بود که اقدام به افتتاح این گونه مراکز نمود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2 مرکز روزانه سالمندی زیر نظر مرکز جامع اداره می گردد و سالمندان مستقل در سطح جامعه به این مراکز مراجعه می کنند که ساعت فعالیت این مراکز از 8 صبح تا12 ظهر می باشد و در این مراکز کارهای مراقبتی نظیر کنترل فشار خون و قند خون ، کلاس های آموزشی نظیر آموزش زندگی سالم ، قرآن ، نهضت سواد آموزی و مهارت های زندگی و فعالیت های تفریحی شامل نقاشی ، ورزش و اردوهای داخل و خارج استان صورت می گیرد .

مدیر عامل موسسه خیریه نشاط مهریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات خانه سالمندان نشاط مهریز مرکز موقت نگهداری از سالمندان است و جهت آن دسته از خانواده ها احداث گردیده که در یک برهه از زمان و به هر علتی نظیر مسافرت ، خستگی و یا گرفتاری قادر به نگهداری از سالمند خود برای مدتی کوتاه نمی باشند برای این خانواده ها سوئیت های مناسبی تهیه شده است تا سالمند خود را برای چندین ماه در این مرکز تحت مراقبت قرار دهند .

در پایان این بازدید هدایایی به رسم یادبود به مهمان ها پیشکش شد.





سایت خبری یزد فردا

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا