معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در همایش توجیهی- آموزشی نقشه راه اصلاح نظام اداری، لازمه توسعه یافتگی را اصلاح نقشه راه برای اصلاح نظام اداری دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد، عباسعلی رضایی، روز شنبه، 25 مرداد، در نخستین گرد همایی توجیهی- آموزشی « نقشه راه اصلاح نظام اداری » که با حضور کارکنان اداری و مالی دستگاه ها در سالن اجتماعات بنیاد نخبگان برگزار شد، خواستار بهره برداری کارکنان اداری و مالی دستگاه ها از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اهداف این نقشه راه شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، نظام اداری کشور را در صورتی نظامی پویا و فعال دانست که در ارائه خدمت به مردم کوشا باشد و افزود: لازمه تحقق این مهم، وجود یک نقشه راه برای اصلاح نظام اداری است و در این صورت است که ما یک کشور توسعه یافته و مدرن خواهیم داشت.
رضایی گفت: آنچه در حوزه نظام اداری مطرح است، بهره برداری بر اساس ۲۶ بند ابلاغی سیاست های مقام معظم رهبری، ۸ برنامه دولت برگرفته از این سیاست ها و همچنین مطابقت با الگوی اسلامی است.
وی، خطاب به کارکنانی که تاکنون در حوزه نظام اداری، تحول اداری، بخشنامه ها و دستور العمل ها فعالیت داشته اند، گفت: همه این موارد در قالب کتابچه به استان ابلاغ شده است و ما نیز در قالب نقشه راه، به همه دستگاه ها ابلاغ کرده ایم.
وی، در خصوص حکمرانی، بحث مشارکت در تصمیم گیری ها، بحث تشکل ها، حاکمیت قانونی، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، مسئولیت پذیری، اجماع سازمانی، عدالت و انصاف، کارآیی و نظام بخشی و در نهایت پاسخ گویی را از جمله شاخص های مهمی دانست که علاوه بر نقش دولت، جامعه مدنی نیز می تواند برای تحقق آن بسیار فعال و پویا عمل کند.
رضایی، بیشتر مشکلات در خصوص نظام اداری را نه تنها در خصوص قانون و برنامه ها بلکه در اجرای آنها دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در ابتدای شروع کار خود با توجه به قابلیت های موجود، نواقص، چالش ها و دغدغه ها، با استفاده از نظرات کارشناسان خبره، نقشه راهی را برای نظام اداری کشور تبیین کرده است.
وی افزود: دولتی چابک، بهره ور و بهره مند با فناوری نوین و همچنین دولت متعهد به آرمان ها، از اهداف این نقشه راه است که این موارد در کتابی که اکنون در اختیار شما قرار گرفته نیز درج شده است.
وی گفت: با توجه به نقشه راهی که هدفش نیز بیان شد، دولت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور این نقشه راه را به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و در این خصوص تفاهم نامه ای نیز مبنی بر این نقشه امضا شده است.
وی خطاب به معاونان امور مالی و اداری دستگاه ها خاطر نشان کرد: اکنون علاوه بر امور قبل، کارهای سنگین تری به عهده شماست و لازم است بدانید که اگر برای تحقق این موارد و 2۶ بند ابلاغی مقام معظم رهبري از سوی شما تلاش شود دیگر شاهد بی نظمی ها در نظام اداری، استخدام ها و بعضا تبدیل وضعیت ها که بعضا در چند سال اخیر اتفاق افتاد نخواهیم بود؛ چرا که اکنون بر دولت برای پرداخت پرسنل فشار وارد است و باید برای بحث مدیریت سرمایه انسانی، ساماندهی نیروی انسانی، دولت الکترونیک و مواردی از این دست تلاش شود.
در این همایش همچنین، مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری نیز، برنامه های این همایش دو ساعته را تبیین سیاست های دولت تدبیر و امید، تبیین نقشه راه، شاخص های اقتصادی و پرسش و پاسخ بیان کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا