علی ربیعی، در نشست با مسئولان شهرستان بافق، نگاه خود به شهر و مسائل آن را متعهدانه دانست و از آنها خواست آنچه را که از توانایی هایشان خارج است، متعهد نشوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "علی ربیعی" چهارشنبه شب، 22 مرداد در جلسه ای با حضور مسئولان شهرستان بافق که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از مباحث مربوط به شرکت سنگ آهن بافق و مسئولیت پذیری مسئولان در خصوص آنچه تعهد می کنند سخن گفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید به مسئولیت پذیر بودن نمایندگان کارگران و همچنین مسئولین، در ابتدا از تذکر به خود به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امر مسئولیت پذیری گفت و سپس خطاب به مسئولان خواستار حرف مسئولانه و پذیریش حرف ها و تعهداتشان شد.
وی با بیان اینکه، من نیز در گذشته کارگر بوده ام و پدرم نیز کارگر بود، به وزارت رسیدن یک کارگر صفر کارخانه را از برکات مردم سالاری دینی و انقلاب اسلامی دانست و ضمن بیان این گفته به مسئولان شهرستان، خاطر نشان کرد: می خواهم بگویم که اکنون در شرایطی هستیم که گفتمان یکدیگر را می فهمیم؛ هرچند ممکن است با توجه به محدودیت های قانونی، با ارایه کم و زیاد خدمات مواجه باشیم.
وی، نگاه خود به شهر و مسائل آن را نگاهی متعهدانه دانست و گفت: ما همواره نسبت به زندگی مردم شهر و کارگران شهر احساس مسئولیت داشته و اکنون نیز یاد گرفته ایم آنچه را که از توانایی مان خارج است متعهد نشویم.


از این پس، تعطیلی و اخراج کارگر نخواهیم داشت


وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شرکت سنگ آهن بافق، با بیان اینکه از این پس، تعطیلی و اخراج کارگر نخواهیم داشت، اظهار امیدواری کرد که در سفر بعد خود به شهرستان بافق، خود و مردم این شهرستان شاهد نتیجه تعهدات معدن در قبال شهر باشند.
ربیعی، وضعیت اصلاح ساختار کشور را خوب ارزیابی کرد و در خصوص صندوق فولاد کشور به عنوان صندوقی که بخشی از سهام شرکت سنگ آهن به آن واگذار شده است، گفت: به نظر من، این صندوق یکی از صندوق هایی خواهد بود که مازاد آن موجب ارتقای زندگی کارگران، بازنشسته ها و همچنین فولادی ها خواهد شد.
وی در خصوص اعتصاب کارگران سنگ آهن بافق نیز گفت: این اعتصاب 39 روز بود در حالی که اگر 339 روز هم بود، کارگر روی چشم ما قرار داشت و باید حرمت او حفظ می شد. از این رو، نباید اجازه داد که ماجرا هایی مشابه آنچه بعضا در دولت قبل رخ داده تکرار شود.
وی خطاب به مسئولان این شهرستان، در قالب انتظار خود از آنها گفت: در شرایطی که امکان گفت و گو وجود دارد و گروهی به این شکل در هیات مدیره چنین شرکتی است، نباید نوع سخن به گونه ای باشد که ماجرا به این سو برود که مقام مسئولی از سطح کشور به شهرستان کشانده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امنیت شغلی کلان کارگران را تعهد کرد و گفت: با به کار گیری هزار و 500 نفر کارگر جدید در شرکت سنگ آهن بافق، امیدواریم بتوانیم ایجاد شغل کرده و آنگاه وزیر بیکار ها نباشیم.
گفتنی است این نشست با حضور استاندار یزد، امام جمعه، فرماندار، اعضاء شورای شهر و نمایندگان کارگران سنگ آهن بافق  برگزار شد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا