معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط خاص و محدودیت منابع مالی کشورگفت: باید منابع جدید مالی در کشور شناسایی و جذب  و از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت شود.

یزدفردا" احمد صادقی گلمکانی " در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد منابع کشور را محدود توصیف کرد و افزود: در زمینه تملک دارایی‌ها چند سالی است با مشکلات خاصی مواجه ایم.

به گزارش یزدفردا بنا براعلام  روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی استان یزد، "وی افزود: در شرایط کنونی کشور باید با همدلی مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی استان را حل کنیم  و در چنین شرایطی مدیری موفق است که بتوانند خلق منابع و منابع بیشتری را جلب کند و وارد استان خود کند.

وی گفت: گرچه  متولی اصلی بحث سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی است؛ اما می طلبد که همه مدیران و مسئولان در این زمینه تلاش کنند و مقوله سرمایه گذاری را اصل بدانند.

وی تاکید کرد: البته هر چند متولی این موضوع در استان‎ها، استانداری و اقتصاد و دارایی هستند ولی در شرایط فعلی سایر مدیران دستگاه‎ها و بخش‎ها نیز باید مقوله سرمایه‏گذاری را یک اصل بدانند و منابع جدیدی را وارد استان کنند.

وی در بخش دیگری بر جذب سرمایه‎‎گذاری‎های داخلی و خارجی تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر باید فرصت های دقیق سرمایه گذاری داخلی و خارجی شناسایی و جذب شود .

وی هماهنگی بیشتر تیم اقتصادی استان را خواستار شد و گفت: باید با استفاده از یک تیم اقتصادی استان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را احصاء کند و با تعامل و همدلی از مزیت‎های دستگاه‎های مختلف استان به نحو مطلوب و به نفع استان بهره ببرند.

وی گفت: این تیم باید از مزیت های استان به نحوه مطلوب و به نفع استان استفاده و روش های جدید تامین مالی را بررسی و وارد استان کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بر صرفه به موقع و بجای هزینه ها با در نظر گرفتن مصالح کشور تاکید کرد و گفت: 

مدیران امروز ما باید با احراز شرایط کنونی کشور که به لحاظ تحریم‎های ناجوانمردانه با  کاهش منابع مواجه هستیم، در ذهن خود مسائلی مانند صرفه‎جویی و هزینه کردهای به موقع و به جا و نیز مصالح کشور را در نظر بگیرند.

صادقی گلمکانی، شناخت دقیق نقاط سرمایه گذاری، بررسی روش های جدید تامین مالی و منابع جدید، لزوم توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی سیاست های اقتصادی بر اساس شرایط امروز کشور، توجه به ستاد درآمدها و تسهیل منابع، تعامل با تیم اقتصادی استان و توجه خاص به صنایع مهم هر استان از جمله گردشگری در استان یزد را از وظایف مدیران استانی این وزارتخانه عنوان کرد .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: برنامه‌های اقتصادی باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد و مدیران اقتصاد و دارایی در سراسر کشور باید در این مسیر حرکت کند و این موضوع به عنوان اصلی در برنامه‎های دلوت مد نظر است.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت اقتصاد برلزوم حمایت از بخش خصوصی و حمایت از تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند مشکلات تولید و اشتغال ما را حل کند اما طرح‌های آنها باید واقعاً به مرحله عملیات و اجرا برسد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی نوآوری، کارآفرینی و حمایت جدی و عملی از بخش خصوصی را اولویت این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: هم اکنون نوآوری، کارآفرینی به عنوان مهمترین مولفه اقتصادی و حمایت ویژه و عملی از بخش خصوصی مهمترین وظیفه امروز وزارت اقتصاد است و معتقدیم باید برای حل مشکلات بخش تولید و خصوصی تلاش مضاعف داشته باشیم.

صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند مشکلات تولید و اشتغال ما را حل کند و مسئولان امر باید حمایت کنند تا چرخ تولید و اشتغال در بخش خصوصی به خوبی حرکت کند.

وی اظهار داشت: نباید منتظر بمانیم تا بخش خصوصی برای حل مشکلات واحدهای خود به سراغ ما بیاید بلکه ما خود باید به سراغ آنها رفته و مشکلاتشان را حل کنیم.

وی را آرامش لازمه توسعه اقتصادی دانست و استان یزد را برخوردار از این مزیت دانست و گفت: اگر قرار باشد به افق 1404 دست پیدا کنیم راهی به جز حرکت در مسیرهای میان‌بر نداریم.

 در این مراسم از خدمات مراد علی میر مدیر سابق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تجلیل و علی نمازی به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا