طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندار یزد، معاونین و شماری از مسئولان استان " علی نمازی " به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل معرفی و از خدمات " مراد علی میر " مدیر قبلی  تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: این نامگذاری و تاکید چند ساله معظم له بر مقوله اقتصاد بیانگر اهمیت این حوزه در نظام جمهوری اسلامی است.

" احمد صادقی گلمکانی "، مدیران اقتصادی را سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی نابرابر با آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی خواند و گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند نام و یاد آنها همانند ایثارگری‎های جوانان کشورمان در دوران دفاع مقدس، ثبت و ضبط خواهد شد.

وی رونق اقتصادی را در ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی یادآور و خواستار شناسایی دقیق فرصت‌های سرمایه‎گذاری داخلی و خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی در همین راستا شد.

وی استعدادها و ظرفیت‌های اقتصادی استان یزد را در حوزه های مختلف به خصوص صنعت، سرمایه گذاری، گردشگری و غیره خوب ارزیابی کرد و صنعت گردشگری را  یکی از این مزیت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: یزد در این زمینه ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم شاهد توسعه و رونق بیشتر سرمایه‌گذار در بخش های مختلف استان باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بر بررسی روش‎های جدید تامین مالی و منابع در استان تاکید و اعلام کرد: در مورد ستاد درآمدها و تجهیز منابع تنها نباید به بخش‌های مالیاتی نظر داشت بلکه باید در بخش درآمدها، منابع جدید را بررسی و وصول کرد.

گلمکانی همچنین تأکید کرد: ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان ها نیز باید به موقع درآمدها را حاصل کند و منابع جدید را نیز شناسایی و وارد استان کند.

استاندار یزد هم در این مراسم اقتصاد را یک نوع تفکر زاینده ثروت و منابع مالی خواند و گفت: اقتصادانان با طراحی‎های اقتصای خود، نیروهای انسانی خلاق در تولید ثروت را تربیت می‎کنند.

" سید محمد میر محمدی " بر رونق اقتصاد بر محور گسترش بخش خصوصی تاکید کرد و بازنگری و اصلاح قوانین مربوطه را ضروری دانست.

وی گفت: بحث اقتصاد را با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد ، محور همه مباحث سياستگذاران و رويكرد دولت تدبير و اميد را انجام فعاليت هاي اقتصادي توسط بخش هاي غيردولتي و كاهش گستره فعاليت هاي دولتي و واگذاری امور به بخش خصوصی است.

استاندار یزد عزم ملي را به معني مشاركت همه مردم در تحقق مباحث ارزشمند و اهداف اقتصاد كلان كشور و روحيه جهادي را نیز به معنی از خود گذشتگي و سر از پا نشناختن براي كار كردن عنوان نمود و گفت: از طرفی با رويكرد دولت جديد در مقوله اقتصاد مواجه هستيم و از طرف دیگر با نامگذاري مقام معظم رهبري در سال 93 كه طليعه چنين تحولي را نويد مي دهد مواجهیم و حال متوليان اقتصادی كشور باید تکلیف خود را در این زمینه بدانند.

نماینده عالی دولت در استان یزد با بیان اینکه رشد و رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم نیازمند مهار و کنترل تورم و در کنار آن خروج از رکود اقتصادی و گسترش قانونمداری در جامعه است افزود: مهار تورم وخروج از ركود اقتصادي دو مسئله مهم اقتصادی است که ما با آن مواجهیم و واضح است که ساز و كارها و شرايط موجود ايجاب مي كند تا هم تورم را مهار كنيم و هم از ركود اقتصادي خارج شويم.

میرمحمدی سپس به تقدیم لایحه ای از سوی دولت به مجلس در موضوع تدبير سياست هاي اقتصادي و ارتقاء نظام مالي كشور اشاره نمود و گفت: در این راستا همايشي در تهران با حضور همه صاحبنظران و مديران و دست اندركاران امر اقتصاد برگزار شد تا اگر نظري در تكميل لايحه وجود دارد بتوانند به نمايندگان محترم مجلس ارائه دهند و نمايندگان محترم مجلس در تكميل لايحه و مصوباتشان منظور دارند.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به لزوم قانونمداری، بر اجرایی شدن قوانین و رونق اقتصادی گفت: اگر بهترين قوانین را هم داشته باشیم اما اجرايي نشود مانند اين است كه قانونی نداريم.

استاندار یزد افزود: لزوم تقویت فرهنگ احترام به قانون و اعتمادسازی مهمترین نکات در رسیدن به قانونمداری در کشور است که باید مدنظر همه باشد.

میر محمدی با اشاره به موضوع فرار مالیاتی افراد، زمینه طرح این بحث را عدم اعتماد نسبت به مردم دانست و تاکید نمود: اگر به مردم اعتماد كنيم و اعتماد را در مردم تقويت نماییم فرار مالياتي نخواهيم داشت.

وی با بیان این موضوع که اقتصاد تنها به حسابرسي و حسابداري محدود نمي شود، اقتصاد را نوعی تفكر زاينده ثروت و منابع مالي دانست و خاطر نشان نمود: این اقتصاد دانان هستند كه با طراحي هاي اقتصاديشان موجبات رونق اقتصادی را فراهم می کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه توليد حرف اصلي را در اقتصاد مي زند سازمان امور اقتصادي و دارايي را کانون تفکر بخش اقتصاد در استانها برشمرد.

وی با قدردانی از زحمات مدیر قبلی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان علی نمازی را به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی کرد و ابراز امیدواری نمود: مدیریت جدید این مجموعه با تلاش و جديت بیشتر و تعامل و همکاری با دستگاهها و بخش های اقتصادی شاهد رشد و رونق اقتصادي بیشتر استان و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي در استان باشیم.

مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم حرکت مسیر سیاست های دولت تدبیر و امید ، سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی و برنامه های استان را محور کار خود بیان کرد.

" علی نمازی " وزارت اقتصاد را مرکز اصلی مباحث اقتصادی کشور خواند و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این وزارتخانه وظیفه تنظیم سیاست مالی، اجرای سیاست های مالیاتی و تلاش در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد.

وی تعامل و همکاری با دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای رسیدن به اهداف اقتصادی دولت و نظام را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: مجموعه مدیران و کارشناسان وزارتخانه و دستگاههای تابعه سرمایه های دولت و نظام هستند.

وی تلاش در راستای حمایت از نیرو های خدوم ارتقای جایگاه سازمان و ایجاد روحیه انگیزه و تقویت نیروی و تلاش برای وحدت رویه و اجرای قوانین را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.

وی اظهار امیدواری نمود با حمایت های مسئولان وزارتخانه و استان بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم و وضعیت اقتصادی استان را سامان بخشیم.

همچنین " مراد علی میر " مدیرکل سابق این اداره نیز گزارشی از عملکرد خود در بخش های درآمد، سرمایه گذاری، سهام عدالت و یارانه ها و غیره در طول مدت تصدی خود ارائه کرد.

در این مراسم که شماری از مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و استان نیز حضور داشتند با اهداء لوح سپاس از زحمات " مراد علی میر " رییس سابق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تجلیل  و " علی نمازی " به عنوان مدیر جدید این اداره معرفی شد.

علی نمازی پیش از این مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری یزد بوده است.







سایت خبری یزد فردا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا