محمد رضا شوق الشعرا

یزدفردا"در پی انتشار مطلب" صدای مشاور استاندار یزد هم درآمد:جهنمی برای ماشینهای گناهکار !!! " در یزدفردا محمد رضا شوق الشعرا در روزنوشت خود مطلبی را در همین رابطه منتشر نموده که خواندنش خالی از لطف نیست:

جناب آقای محمدی، مشاور فرهنگی استاندار یزد، که متاسفانه سابقه فرمانداری و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را نیز در کارنامه خود دارند، و بیش از هر کس باید به قانون احترام گذاشته و خواهان حاکمیت قانون در شهر «هرت گونه» یزد باشند، در رابطه با حمل اتومبیل خلاف کاری به پارکینگ اعتراض تند و تیزی در یزد فردا داشته اند، و اما اگر اتومبیل مورد اشاره در جای پارک ممنوع پارک نشده بود، کدام قدرتی جرات حمل آن با جرثقیل به پارکینگ را داشت؟ آقای محمدی از اینکه ماموران قانون برای شکستن قانون و بجریان  انداختن «بازی پارتی» به پست ایشان توجه نکرده اند، سخت گلایه مند هستند و اما حداقل این کار ماموران جای تقدیر دارد، که همه را در مقابل قانون به یک چشم نگاه کرده و به مقام تشریفاتی ایشان توجه ای نداشته اند.
بسیاری از ایرانیان و بخصوص رانندگان اتومبیل ها یاد نگرفته اند که به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند، و ضعف اینجاست که ماموران راهنمایی و رانندگی نیز قادر نیستند تا با وسایل و امکانات امروز و مدیریت موجود، قانون را در یزد پیاده و اجراء و حاکم نمایند.
خیابان های کم عرض یزد را دوبله پارک کردن هایی که با خودخواهی و قلدری انجام می گیرد، دچار ترافیک مضاعف و وحشتناک می کند، و مبلغ اندک جریمه ها باعث می شود، تا بسیاری از مالکان اتومبیل های مدل بالا با بی اعتنایی به برگ های جریمه، هر جا و هر جور که خواستند در خیابان پارک کنند؛ و البته از شهرداری نیز باید سوال کرد که پارکینک بانک ها کجاست؟ بطور مثال پارکینک شعبه مرکزی بانک کشاورزی در بلوار دانشجو، شعبه بانک ملی ابوذر و بانک های نوساز خیابان کاشانی و بلوار شهید صدوقی و ...
دیروز عصر، میدان مهدیه و در ورودی بلوار شهید منتظر قائم، و در حالیکه ده متر جلوتر  جای پارک بود، یک بی فرهنگ تازه بدوران رسیده، اتومبیل خود را با بی خیالی دوبله پارک کرده و عرض خیابان را بند آورده و برای انجام کاری به درون یکی از مغازه ها رفت، و اما اگر قانون سفت و محکمی بود و ماموران نیز در همه شهر حضور محسوس و موثر داشتند، و اتومبیل چنین رانندگانی به مدت سه ماه توقیف می شد، یزد اینگونه شاهد خلاف اتومبیل داران بود؟
چند روز پیش و در خیابان کاشانی و جنب کوچه کانون زبان، اتومبیلی مدل بالا در پیاده رو و روبروی یک فروشگاه مواد غذایی در پیاده رو پارک کرده بود، و مامور زحمتکش راهنمایی و رانندگی به اتومبیلی که در خیابان دوبله پارک کرده بود تذکر داد و اما یادش رفت تا راننده متخلفی که اتومبیلش را بداخل پیاده رو آورده بود جریمه کند!
تذکر در راهنمایی و رانندگی یعنی چه؟ راننده ای که با خودخواهی و قلدری و نادیده گرفتن حقوق دیگران با پارک دوبله جرم مشهود انجام می دهد، چه نیاز  و احتیاجی به تذکر دارد؟ باید قاطعانه جریمه سنگین شود، تا جرمش را تکرار نکند. آیا اگر ماموران آگاهی دزدی را در حال بالا رفتن از دیوار و بریدن قفل دیدند، به او تذکر می دهند؟ تذکر در قوانین راهنمایی و رانندگی جایگاهی ندارد، یا راننده ای خلاف کرده است و یا نکرده! اگر خلاف کرده باید جریمه شود و اگر که نکرده که نیازی به جریمه نیست!
در حالیکه رانندگان بسیاری با بی مبالاتی در سطح خیابانهای شهر اتومبیل های خود را دوبله و خلاف پارک می کنند، گاه می بینیم که ماموراه رحمتکش راهنمایی و رانندگی یزد، بصورت «کمونی» و چند نفر، چند نفر، یک گوشه ای زیر سایه درختی کنار خیابان ایستاده و رانندگانی را که کمربند ایمنی نبسته اند، جریمه می کنند! براستی در درون شهر نبستن کمربند ایمنی مهمتر است و گناه و جرمش بیشتر است یا دوبله پارک کردن؟ مشکل قانون و راهنمایی و رانندگی در اینست که در همه جهان، پلیس و ماموران در حرکت هستند و بدنبال خلافکاران می گردند، و در یزد می ایستند تا خلافی از رانندگان متخلف ببینند!
موتورسیکلت سواران بسیاری هستند  که در پیاده رو و خیابانهای شهر ویراژ داده و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و براحتی قانون را زیر پا گذاشته و از چراغ قرمز هم عبور می کنند، و اما ماموران زحمتکش نیروی انتظامی در گوشه بعضی از میادین یزد می ایستند، و با بدترین شیوه، موتورسیکلت راکبانی را که یا عرضه فرار ندارند و یا به ایست مامور قانون احترام می گذارند را می گیرند! ماموران راهنمایی و رانندگی نباید در یک گوشه بایستند و کمین کنند تا موتورسیکلت سوار بی کلاه ایمنی را ببینند و دستگیر کنند، بلکه باید بجای ایستادن، راه بیفتند و با جرم های مشهود مبارزه نمایند و موتورسیکلت سوارانی را بگیرند که با سرعت و بدون رعایت حقوق شهروندان در شهر تردد می کنند، و اما آیا ماموران راهنمایی و رانندگی چنین قدرت و جراتی را دارند؟ دهها سرباز و  مامور یکجا ایستادن و موتورسیکلت یک کارگر بدبختی که نای و حال فرار را ندارد گرفتن که مردانگی و هنر نیست، بلکه باید ماموران مدام در حال حرکت باشند، و مشکل یزد اینجاست، تاکسی هایی که باید در حرکت باشند و برخلاف قانون یک جا توقف نداشته باشند، با ابتکار معاونت ترافیک شهرداری و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، در ورودی خیابانهای اصلی شهر و با به تملک درآوردن قسمتی از خیابان و ایجاد ترافیک، توقف ثابت کرده و می ایستند تا مسافر بیاید! و ماموران راهنمایی و رانندگی هم که باید مدام در سطح شهر برای یافتن جرم های مشهود حرکت داشته باشند، در یک گوشه هایی می ایستند تا رانندگان اتومبیل هایی که کمربند نبستند و راکبان موتورسیکلتی که کلاه ایمنی ندارند از راه برسند، و اما آیا یک مامور راهنمایی حق دارد،  در گوشه ای از گوشه خیابانهای شهر بایستد تا خلاف کار بیاید و یا اینکه باید در جستجوی خلاف کار باشد؟
کوچه حنا و کوچه پشت بیمارستان مجیبیان دو کوچه یکطرفه شلوغ و پرتردد یزد هستند که مدام  رانندگان گاه مدل بالا تابلو و قانون وضع شده را تمسخر کرده و زیر چرخ های اتومبیل له می کنند، و اما چرا هیچگاه ماموری مدام سر این دو کوچه نمی ایستد؟ چرا ماموران راهنمایی و رانندگی برای یافتن خلاف کار و قانون شکن حرکتی از خود نشان نمی دهند و بیشتر دوست دارند که بایستند؟
متاسفانه قانون مشکل ندارد و اگر ضعف و مشکلی هم هست در شیوه اجراء و ماموران قانون می باشد، اگر  قانون برای همه یکسان باشد، و ماموران با قدرت و بدون اغماض با همه خلاف کاران به یک نحو برخورد کنند، هیچکس اعتراضی نمی تواند به قانون داشته باشد، و اما تا وقتی ماموران راهنمایی و رانندگی،  اینگونه با همه قوا و در «سکون» سرگرم گرفتن موتورسیکلت ها هستند، نمی توان امیدی به تغییر وضعیت ترافیک شهر داشت.
عده ای معتقدند قانون وضع شده برای شکستن، و عبور از چراغ قرمز و راههای عبور ممنوع را برای خود افتخار می دانند، و اما برای حاکمیت قانون چه باید کرد؟  


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا