مدیرعامل موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره (گفت: نماز عید فطر با حضور بیش از 2000 نفر از زائران و مجاوران در مجتمع های فرهنگی رفاهی و نمازخانه های میان راهی حضرت امام رضا(ع) در کشور برگزار شد.

حمزه سپهریان گفت: نماز عید سعید فطر در در مجتمع‌های فرهنگی رفاهی و نمازخانه های میان راهی حضرت امام رضا(ع)تربت جام، رباط سفید و دشت گلستان به امامت ائمه جماعات آن مساجد اقامه و از تمامی نمازگزاران با کیک رضوی پذیرایی شد.

مدیرعامل موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره)  افزود: اقامه نماز در مجتمع دشت گلستان در زیر نم نم باران رحمت الهی انجام شد.

سپهریان با اشاره به خدمات مجتمع های میان راهی امام رضا (ع) برای اقامت زائران گفت: مجتمع های میان راهی امام رضا(ع)  یکی از اولویت های جدی موسسه است که در حال حاضر 19 مجتمع میان راهی به ارائه خدمات به زائران امام رضا )ع) می پردازند.

وی با بیان اینکه این مجتمع ها در فضایی به مساحت 181 هزار و 548 متر مربع و زیربنای 20 هزار و 444 متر مربع در حال خدمت رسانی به زائران هستند، افزود: 13 هزار و 870 متر فضای سبز، هزار 666 متر فضای بازی و 62 آلاچیق نیز برای استفاده مسافران در این مجتمع ها تعبیه شده است.

سپهریان تاکید کرد: تمامی خدمات در این مجتمع ها به صورت رایگان ارائه می‌شود و ما با وجود تمامی مشکلات موجود در مناطق کویری تلاش کرده ایم تا امکانات مورد نیاز زائران را برای آنها فراهم کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) گفت: در این مجتمع‌ها در حوزه مباحث فرهنگی برنامه های خوبی طراحی شده و در مناسبت های مختلف بسته های فرهنگی مناسب را به زائران ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با اشاره به امکانات موجود در این آستان مقدس گفت: 150 اتاق اقامتی، 12 باب مهمان پذیر مجهز، دو باب آشپزخانه با تجهیزات کامل، پارکینگ وسائل نقلیه، دارالشفا، پارک بازی کودکان، نمایشگاه محصولات فرهنگی، مجموعه باغ رضوان و کشتارگاه برای ذبح دام های نذری مسافران از امکانات موجود در آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم طبس است.

سپهریان تصریح کرد: 40 هزار متر مربع صحن و سرا، 20 هزار متر فضای عبادی و فرهنگی، 62 هزار و 300 متر مربع فضای سبز، هشت هزار متر مربع فضای باغ رضوان، و سه طبقه کتابخانه با زیربنای هزار و 760 متر مربع از فضاهایی است که در اختیار زائران آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) قرار گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا